1.8.07

Flygmyror

Bubblan skrev den här smörjan kl. 15:50

För ett antal år sedan var det en man, eller kvinna, som skrev ihop en liten saga. Av någon märklig anledning började folk att fantisera ihop saker för sig själva och helt plötsligt trodde dom att sagan denne man/kvinna skrivit var en berättelse från Gud själv. Nedan följer ett litet stycke ur denna bok även känd som Bibeln:

Ty om du icke vill släppa mitt folk, se, då skall jag i morgon låta gräshoppor komma över ditt land.

Och de skola övertäcka marken så att man icke kan se marken; och de skola äta upp återstoden av den kvarleva som har blivit över åt eder efter haglet, och de skola aväta alla edra träd, som växa på marken.

Och dina hus skola bliva uppfyllda av dem, så ock alla dina tjänares hus och alla egyptiers hus, så att dina fäder och dina faders fäder icke hava sett något sådant, från den dag de blevo till på jorden ända till denna dag.» Och han vände sig om och gick ut ifrån Farao.

Ni har säkert hört talas om dessa ihopfantiserade gräshoppor som invaderade Egypten eller vad det nu var för land. Men vi tar och glömmer dessa gräshoppor för ett slag. Idag invaderades nämligen Stockholm, åtminstone Kungsgatan, av oändligt många flygmyror. Vidriga djur måste jag säga. Jag vart attackerad av en hel svärm, jag vet inte om dom försökte para sig med mig eller vad dom pysslade med. Jag ogillade iaf läget och flydde fältet.

Vart fan kommer dessa as ifrån? Efter dagens attack placerade jag dem på samma lista över skadedjur som myggor och fåglar, knott och nattfjärilar. OE, jag vet att du gärna följer med ner i tunnelbanan och säger åt jobbiga kids, hur ställer du dig till att viga en helg åt skadedjursbekämpning? Jag kan ta med luftgeväret så kan vi skjuta lite duvor, smälla lite myggor med något roligt redskap och lura in nattfjärilar i en fälla fylld med honung.

6 kommentarer:

*|2007-08-02 14:24 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

varför citerar du en så ålderdomlig översättning?

*|2007-08-02 23:04 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Varför är havet djupt?

*|2007-08-03 10:10 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

http://nineves.blogspot.com/2007/07/oas-i-skvde.html

Kravallstaket?

*|2007-08-03 12:21 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Kravallstaket? Vilken lustig mössa en av dom där herrarna hade.

*|2007-08-03 20:11 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

kravallstaket behövdes definitivt inte..

*|2007-08-03 23:02 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Men det kan vara bra att ha om någonting nu skulle gå snett. Man vet aldrig med Gud, han kan kasta både blixtar och urin på en, om han nu är på det humöret det vill säga.