1.8.07

Äntligen, Falun brinner

Bubblan skrev den här smörjan kl. 16:22

Lite här och där kan man läsa om att det brinner i Falun.

Bortsett från att det är trist för alla privatpersoner och näringsidkare som möjligtvis drabbas av branden så hoppas jag nästan att hela staden brinner ner till oigenkännlighet. Jag och MM var där i lördags och möttes av Sveriges tråkigaste stad. Hur fan kunde den staden få arrangera skid-VM? Jag och MM hade planerat att dricka lite öl i Falun under lördagskvällen, men efter att vi strosat omkring på staden i ca: 60 min så insåg vi att det var vi och några enstaka, halvdöda, människor som verkade utnyttja stadens gator. Jag vet inte om stadens invånare satt hemma och gömde sig för något läskigt eller vad det nu var frågan om, men maken till mer öde stad har jag sällan stött på.

Dom kan gott behöva sig en nystart.

7 kommentarer:

*|2007-08-01 19:39 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

kan säga att Falun är 1000 gånger finare än grannstaden Borlänge, tänk det du! Där kan man snacka om en död stad!

*|2007-08-01 22:19 fick Mikaela för sig att skriva nedanstående

När det gäller Falun så kan stan vara ganska död... om man inte känner folk förstås och är på ställen där alla andra är.. Det gäller att känna stan och folket, gör man det så är det röj! tycker jag iallafall... :D men jag kan ju också vara läskigt lättroad. det blir lite vad man gör det till liksom.

*|2007-08-01 22:36 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Bäste anonym, det gläder mig att höra att Borlänge är ännu värre. Jag och MM satt i bilen och dividerade fram och tillbaka om vi skulle åka till Falun eller Borlänge. Efter mycket om och men så kom vi fram till att Borlänge är/var nästen för "Familjen" och därför verkade läskigt. Tänk vad arg jag hade varit om vi åkt till Borlänge och insett att den staden var lika död som de silverfiskar som legat döda inne på min toalett i tre år.

Mikaela: Självklart hänger det lite på, som du säger, att man känner folk, då brukar det oftast dyka upp någonting. Men nu var ju fallet inte så, jag känner en person i Rättvik, men jag låg och sov i bilen när vi passerade Mora, så jag han aldrig säga åt MM att svänga av mot Rättvik. Men jag tycker att vi återgår till vår vistelse i Falun. Vi stannade folk vid tre olika tillfällen och frågade vart man kunde ta en öl. Vi fick olika svar av alla tre, med tanke på att Falun inte är den största staden så borde ju utbudet av bra ölställen inte vara det största. Vi gick hur som helst förbi dessa tre ställen. Det ena var mer dött än det andra. Värst var "Harrys", där satt det ett par runt 40 och drack vin. Jag kanske får ge Falun en chans till med andra ord, jag hör av mig i så fall så kanske du kan lotsa mig.

*|2007-08-02 09:42 fick deeped för sig att skriva nedanstående

Get a grip.

*|2007-08-02 10:25 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Vad är det jag ska greppa tag i, deep.ed? Är det möjligtvis så att du mår psykiskt dåligt för att du kommer från hålan Borlänge? Eller du kanske lever i en fantasivärld där vi svenskar pratar och skriver på engelska med varandra? Eller är det möjligen så att du vart helt stum av beundran över min salladsväska fylld med vitkål?

*|2007-08-02 18:44 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Du har aldrig varit i Enköping? ;)

*|2007-08-02 23:02 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Jag kan bestämt minnas att jag en gång i tiden förärat McDonald's i Enköping med ett besök. Jag kan däremot inte komma på om bollhavet var det mest levande med den staden eller om det var de döda hästlåren som jag stoppade i mig på McD.

Vänta nu, en liten festlig sak hände faktiskt i Enköping för två år sedan när jag var där. Jag fixade mitt första road kill i den långa högerkurvan ut ur Enköping. En hare fick sätta livet till.