1.8.07

Cykelhjälm

Bubblan skrev den här smörjan kl. 15:34

Kan någon tipsa mig om en affär där dom säljer cykelhjälmar till människor med vattenskallar. Det känns som att jag letat i snart alla butiker i den här gudsförgätna staden. Idag var jag nära att stryka med, så det vore lämpligt att införskaffa en hjälm.

Dom gånger jag varit i NY så har jag lagt märke till hur cykelbuden där ibland tar ett stadigt grepp om diverse bilar och "liftar" lite. Jag provade på det för någon vecka sedan då jag greppade tag i hjulhuset på en färdtjänstbuss. Det gick hur bra som helst och sedan dess har det inträffat lite då och då. Idag när jag cyklade hem från jobbet så trampade jag mig upp för en lång och värdelös backe, halvvägs upp för backen uppenbarade sig en lastbil, jag cyklade upp bredvid och tog tag i en krok som hängde ner från flaket. Vad jag inte tänkte på var att lastbilar oftast har ett bra vridmoment och är ganska så starka. Vips va det var så gasade chauffören på, det kan varit för att bli av med mig eller helt enkelt för att han tyckte att det gick för långsamt. Jag var inte riktigt beredd, hans plötsliga stamp på gasen fick min axel att hoppa ur led både två och tre gånger kändes det som, samt att jag inte var långt borta från att slå i backen.

Ovanstående incident gav mig en redig adrenalinkick, jag kan tänka mig att Tintin fick en sådan kick när Kapten Haddock jagade honom med sitt bildäck.

Jag känner redan suget efter en till adrenalinkick. Därav mitt behov av cykelhjälm.

4 kommentarer:

*|2007-08-10 23:06 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

*garvar* Skön stil. :)

*|2007-08-10 23:44 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Att jag har vattenskalle, är det det som du finner lustigt? Jag tycker mest synd om mig själv.

*|2007-08-11 06:33 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Knappast. Syftade på tolkningen. (Det brukar heta så när man får skjuts av fordon, när man befinner sig i annan typ av fordon...)

*|2007-08-14 01:46 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Jag förstod nästan det, ingen människa kan vara så elak att han/hon väljer att upplysa en stackars vattenskalle om att han/hon lider av multumvatteniskallensus (den grekiska benämningen på misären).

Nu fick du mig att minnas den ljuva tiden då jag fick tolka på längdskidor efter mosters skoter på väg upp till deras stuga mitt ute i ödemarken.