30.7.07

Christer Fuglesang

Bubblan skrev den här smörjan kl. 23:37

I början på juni åkte JO, hans syster och kusin ner till Schweiz och hälsade på deras kusin som jobbar där. I förväg hade dom fått veta att dom skulle få "mingla" lite med Christer Fuglesang. Karln hade nyligen varit i rymden och hängt ett tag, vilket är en ganska mäktig bedrift.

Hur som helst, jag sa åt JO och hans syster RO att dom var tvungna att fixa en autograf åt mig där det stod "blablabla, vi ses i rymden". När dom kom hem så vart jag mäkta besviken när jag fick det berättat för mig att dom inte hade haft möjlighet att be Chrille F om en autograf. Men vad gör man, jag kan ju inte begära att dom ska gå fram till Sveriges egentligen ocoolaste men numera jävligt coola rymdkarl och be honom daska ner sitt namn på en bit papper bara för att göra en sketen Bubbla glad.

Autografen föll i glömska och mitt liv gick vidare, om än något sorgsnare. Dagarna gick och veckorna flöt förbi som illaluktande kloakvatten, solen blev bara mörkare och mörkare...

... Idag gick jag till jobbet med huvudet hängandes, jag såg knappt människorna framför mig, jag var lite sen då jag hade ignorerade min väckarklocka. Tillvaron kändes dyster, Christer satt säkerligen i ett annat land och njöt av en kall öl utan en tanke på mig.

JO mötte mig och berättade vad som hade hänt på jobbet förra veckan när jag var ledig två dagar. Jag vet inte om han såg på mig att jag var på väg att tyna bort, men helt plötsligt tittade han mig djupt i ögonen och sa "grattis i efterskott" samtidigt som han räckte över ett vykort. Jag sneglade lite snabbt på det och sa tack så mycket. JO märkte att mina ögon var så igentäppta av sorg att han sa åt mig att läsa texten på vykortet ännu en gång. Jag tittade på vykortet en gång till, det enda jag orkade tyda var ordet "Per". Det slutade med att JO röt till och sa "det är från Fuglesang". Jag trodde knappt mina öron, men efternamnet Fuglesang fick mina igentäppta ögon att öppnas på vid gavel, mitt hjärta hittade tillbaka till sin normala rytm och jag kunde skymta solen genom väggen.

JO och RO, tack så mycket för det absolut coolaste vykortet jag någonsin fått! Stort!

2 kommentarer:

*|2007-07-31 19:02 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

lurad...haha

*|2007-07-31 22:55 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Du kan vara lurad.