1.7.07

Jag lever som jag lär

Bubblan skrev den här smörjan kl. 01:00

Idag var jag hemma hos AL, han hade värmning hos sig med lite blandat löst folk på besök. Jag var den ende som var nykter och jag hade faktiskt tänkt att följa med ut på staden och uppleva nykterhetens förfall. Men jag fick några betska kommentarer om att jag borde leva som jag lär. För några veckor sedan skrev jag om att jag trivs med att vara full som en kastrull när jag går ut och roar mig, så det var fan bra att RV och OE sa till mig att jag borde följa mina egna ord. Dels var det bra för min karaktär, hur fan skulle det sett ut om jag gjorde tvärtemot vad jag sagt? Det var även bra för jag hade nog bara stått där, stel i ett hörn som en gammal och söndertuggad glasspinne och irriterat mig på alla som knuffades, trampade mig på fötterna och inte kunde bete sig.

Jag är dock den förste att erkänna att jag nu sitter och funderar på om jag trots allt ska bege mig ner på byn och göra dem sällskap. Det som talar emot är att när jag vid tidigare tillfällen har varit på vattenhålet dom begav sig till så har jag irriterat mig något så ofantligt på deras "vi ska bränna dig på bål"-värmelampor dom har hängandes i taket. Och då har jag varit onykter, så jag vill inte ens tänka på hur mycket jag skulle störa mig på dem om jag gick dit idag.

Som sagt, jag lever som jag lär. Bra Bubblan!

0 kommentarer: