1.7.07

Märkliga SMS

Bubblan skrev den här smörjan kl. 01:08

Mycket märkligt att det lite då och då dimper ner SMS med följande innehåll: "Det finns inget att visa". Första gången jag mottog ett sådant var för två månader sedan då jag mitt i natten fick ett sådant SMS från nummer 222.

I onsdags (tror att det var i onsdags) fick jag ett SMS från ME med endast den texten, när jag dagen efter frågade vad fan hon menade med det så visade det sig att hon inte skickat något sådan. Och igår, fredag, fick jag ett exakt likadant SMS från min bror. Saken är dock den att min bror är en kvarleva från tiden då Hedenhös mjölkade dinosaurier för att få mjölk till kaffet och han vet knappt vad ett SMS är, så jag förstod att det måste vara något märkligt "virus" eller skit som infekterat deras telefoner.

Får ni ett SMS med texten "Det finns inget att visa" från mitt nummer så är det inte jag som knappat in texten och skickat iväg, utan då har min telefon fått en könssjukdom. Meddela mig då så att jag kan kasta tegelhögen i mulltoan ute på landet och köpa en ny.

3 kommentarer:

*|2007-07-02 11:17 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Yo bubbly!

Nu skrev du ju inte något om ditt nuttrande i detta inlägg, men jag skulle ju hålla dig uppdaterad så då gör jag det.

Hoppas att det går bra förresten. Jag tror inte att du behöver byta ut fem påsar mot ett mål mat (Update: Jävla kost). En påse eller bar är ju detsamma som ett mål mat. Tänk så! Ok, inte en pizza, men ett relativt hälsosamt mål.

Mina slutsatser efter fem dagar med nutrilett är:
- Det smakar fortfarande inte gott, även om jordgubb är OK.
- Det är svårt att blanda shake när man går på stan en hel dag och shoppar. (Även om man blir ruskigt påmind i provrummen om att man gör det rätta.)
- Det är svårt att motstå grillningen på lördagskvällen, det blev faktiskt en bit kött, svampar och nypotatis portionsstorlek mini... Shame on me!
- Tiden går fort, det har redan gått fem dagar!

På tal om märkliga sms, jag brukar få felsamtal och mms från folk i Norrland. En natt fick jag mms med en unge som säger något som man inte hör. Creepy!

Tjo!

*|2007-07-05 11:32 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

och här blir man för första gången omnämnd som en existerande varelse och så har man fått nåt konstigt efternamn? Eller har du nåt mystiskt namn på mig som jag inte vet om?

*|2008-11-03 15:06 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

haha* googlade just på detta "virus-sms" fick dock en förklaring. vissa telefoner ger den texten i ett tomt sms. för att vara övertydlig med att det inte finns ngt att visa, dvs ingen text finns att visa..hehe