26.8.07

Muntransplantation

Bubblan skrev den här smörjan kl. 10:48

Jag ska börja spara ihop lite pengar. Lite pengar räcker nog inte, jag ska börja spara ihop mycket pengar. Varför? Jo det är så att jag har tänkt att genomgå en muntransplantation.

Jag var hos tandläkaren i onsdags, jag avskyr tandläkaren numera, jag får inte längre något bokmärke. Den här gången gick det dock förhållandevis bra hos Anita, min tandläkares namn. Hon röntgade käften på mig, pillade lite mellan tänderna med några sylvassa krokar, ojade sig över att hon inte kommit åt att laga en tand ordentligt senast jag var där. Jag hade inte ett enda hål i tänderna. Det är på riktigt första gången någonsin under min livstid som jag inte har något hål i tänderna vid ett besök hos tandläkaren. Öppnar jag munnen och pratar så är det som att stirra in i munnen på en gammal pirat som åt på tok för mycket sockerrör under sina resor mellan Västindiens öar. Var och varannan tand är svart, inte svart som i "död" utan svart som i "lagad med något hemskt".

Jag borstar tänderna morgon och kväll, äter inte mer sötsaker än andra och har en mun full med kariesbakterier. Min vän MM har aldrig haft ett enda hål, jag och Anita kom överens om att det var riktigt orättvist, det var nästan så att hon blev lite arg på MM, trots att dom aldrig träffats. Hon tyckte att han kunde fixa ett hål som en ren sympatiåtgärd gentemot mig. Jag kan inte annat än hålla med henne till fullo. Men som hon sa, vissa har mer kariesbakterier än andra, och det är inte så mycket att göra åt.

Men där har hon fel. Jag ska som jag skrev ovan genomgå en muntransplantation så fort jag får ihop pengarna och har hittat en döing som aldrig haft ett hål i tänderna. Nu snackar jag inte om att fixa till mina läppar, utan jag tänkte byta ut hela "innandömet". Nu skakar ni säkert på huvudet och säger att det inte går. Innan jag fått ihop pengar till det så går det säkert. Fan, ni har väl sett filmen Face/Off? I den byter dom ansikten med varandra. Vadå "det är ju på film pucko!!!", allt som händer på film kan hända i verkligheten. Se bara på filmen X-Men, där skjuter dom eld med ögonen, varför skulle någon vara så dum så att dom hittar på en sådan sak om det inte gick att göra i verkligheten?

Nu har jag inte tid med det här längre, måste ringa till DS, KS, SÖS och lite andra sjukhus och be dem sätta upp mig på väntelistan med folk som vill ha en muntransplantation.

5 kommentarer:

*|2007-08-26 12:44 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

*skratt* Var försiktig med vad du önskar. Vissa människor har sämre tänder helt enkelt. :) // En som aldrig haft hål i tänderna

*|2007-08-26 12:47 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

För i hela friden!! Hur mycket ska du ha för din gom? Jag är inte så kräsen, så jag kan köpa din vänstra innerkind av dig, den högra kan jag fixa på annat håll.

*|2007-08-27 10:18 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Du, drick mycket mjölk så blir skelettet bättre. Jag lekte kalv hela uppväxten, gjorde du det? ;)

*|2007-08-27 17:34 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Va fan, jag heter "Arla" i mellannamn. Jag fick lägga egna pengar i en liten burk för att sponsra mitt mjölkdrickande när jag var liten.

*|2007-08-29 23:20 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Det låter tungt... Nåja, du får kontanta någon fancy hollywoodplastikkirurg då... de borde ju veta. ;)