5.8.07

Chrome Metropolis

Bubblan skrev den här smörjan kl. 19:59

Jag cyklade till och från krogen igår, det var ju förbaskat skönt. Varför har jag aldrig cyklat på fyllan tidigare? Det var så härligt med den ljumma sommarnatten som smekte mina alkoholfyllda och kebabluktande andningar längs med mina kinder och träffade bilisternas vindruta bakom mig. Fyllan kändes inte lika intensiv när satt där på cykeln och svepte fram på gatorna. När jag satt där och trampade bestämde jag mig för att nästa sommar så SKA jag ta ledigt en månad från mitt jobb och istället jobba som cykelbud under en månad. Det vore hur kul som helst.

Nu under kvällen har jag suttit och surfat runt lite, tittat på lite delar till min "fixie". Jag hittade ett styre och lite annat smått och gott. Imorgon när jag ändå ska ut till Berget och pyssla lite så tänkte jag gå förbi min hälare och betala för cykeln som ska få sig en make-over. Jag har funderat lite till och från över att köpa en ny väska, min Timbuk2 som jag köpte i NY förra våren är lite liten när man vill packa ner diverse prylar. Jag snubblade över ett inlägg på en blogg där en man köpt en ny väska. Väskan var en Metropolis från märket Chrome. Jag gjorde lite sökningar och fick uppfattningen av att det var en riktigt gedigen väska. Jag har tidigare beställt saker från USA, senast slutade det med att de två par badbyxor jag beställde kostade mig skjortan och halva boxershortsen när tullen var klara med dem. Skatter hit och dit las på och lite andra "straffavgifter". Efter mycket om och men hittade jag väskan på Chain Reaction Cycles hemsida. En beställning lades, så om några dagar är jag nog en glad gosse med en ny fin väska på min rygg.

Jag måste sluta skriva "så", "jag", "hur som helst" och vissa andra ord. Jag känner mig som en missbrukare. Se, bara på det här korta stycket fick jag in fem st "jag".

3 kommentarer:

*|2007-08-05 22:13 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Tufft att skryta om sina brott på en blogg. Du vet att det inte är tillåtet att cykla på fyllan, se upp så du inte blir av med lappen.

*|2007-08-07 23:48 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Förlåt Oskar, jag skäms.

*|2010-04-23 09:46 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

det stämmer inte :P