20.8.07

34:e ryggkotan

Bubblan skrev den här smörjan kl. 23:08



Äntligen har väskan dykt upp, imorgon firar vi iofs vårt "en vecka ihop"-jubileum, så den är inte helt ny. Den används flitigt, varje dag. Till och från jobbet, vid cykelturer som endast resulterar i en cheeseburgare på McD och vid resor till diverse löst folk.

Den sitter som limmad på ryggen, känns som att jag fått en extra ryggkota. Hur stabil som helst och ett skönt axelband som är vaderat. Spännet är riktigt funktionellt och innebär att man inte behöver slänga väskan över huvudet så fort man ska ta av sig den. En jävligt hemlig ficka som det tog mig 10 min att hitta, där kan man gömma lite bra att ha saker som pengar, iPod osv. Det hjälper å andra sidan föga om någon får för sig att plocka med sig hela väskan, jag får helt enkelt hålla ett vakande öga på den. Det är dock lite dåligt med fack inuti själva väskan, men det kan jag leva med. Vad som irriterar mig mest av allt är att den inte har någon inbyggd vadering mot ryggen, vilket innebär att lite skarpare föremål lätt petar till en ryggen lite oskönt. Men det tänkte jag lösa genom att stoppa in en liten stjärtlapp eller ett avklippt liggunderlag.

Den är ruskigt rymlig, två skruvdragare får utan problem plats tillsammans med lite andra verktyg. Eller ett par arbetarbyxor, ett par skor, ett par shorts, en skruvdragare, två öl och lite annat, och då finns det fortfarande plats kvar. Ska ta en bild på den när jag provar hur många sexpack jag får in i den. Jag ber att få återkomma.

0 kommentarer: