30.7.07

Jobbångest

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:15

Förra veckan tog jag ledigt två dagar, torsdag och fredag, för att följa med MM upp till Norrland. Vistelsen i Norrland var mycket gemytlig, vad jag däremot inte gillar är att jag har ångest över att jag tog ledigt förra veckan. Egentligen borde jag inte ha ångest över det, för jag gjorde ju trots allt något roligt under dessa två dagar. Värre var det när jag var anställd och plockade ut mina fem veckors semester varje år och låg hemma i soffan, pillade mig i naveln och åt ananas under dessa fem veckor.

Jag hade egentligen tänkt följa med några vänner ut till Grinda på onsdag, men det skulle innebära att jag måste ta ledigt på torsdag vilket i sin tur troligtvis skulle innebära att jag har sjuklig ångest på fredag för att jag inte hunnit med det jag ska på jobbet.

Mycket märkligt.

0 kommentarer: