29.6.07

Update: Jävligt jobbig kost

Bubblan skrev den här smörjan kl. 21:47

Då har det gått fem arbetsdagar, jag vet ju inte direkt om det syns något resultat. Dels är det svårt för mig att säga som ser mig själv varje dag, och även det faktum att fem dagar inte är allt för mycket.

I förrgår vart jag lite sugen på något tuggmotstånd, så jag knallade ner till ICA och köpte ett hekto med chaminjoner. Mindre gott kan jag meddela, jag tryckte i mig två stycken och lämnade resten för att ruttna i sin påse.

Nu kanske några av er hävdar att jag brutit mot Nutriletts 29 heliga budord, men det gjorde jag inte. Klicka här och läs lite om vad kvacksalvarna skriver på deras egna hemsida.

Igår kväll kände jag ett sådant sug, jag kunde fan inte motstå längre, så jag plockade fram två, 1 mm tjocka och runda som en snusdosa, skivor rökt kalkon ur kylskåpet och matade mig själv med. Jag skulle ha behövt en hakklapp då det var så jävla gott och jag då jag inte använt käkbenen på fyra dagar drällde jag likt en djävul till unge på två år.

Idag böt jag även ut fem påsar, man ska ta sex, av Nutriletten mot en lunch bestående av lite "fiskgryta", keso och några bönor. Varför då undrar ni kanske? Med tanke på att jag jobbar fysiskt hela dagarna (idag i 13 timmar, kom precis innanför dörren) och även styrketränar 3-5 ggr i veckan så tror jag att jag förbrukar aningen mer kcal än vad genomsnitts-svensson som sitter på ett kontor och jobbar gör. Det är iofs bara ett antagande. Jag skulle tippa på att jag idag fått i mig runt 800 kcal, med enbart sex påsar Nutrilett får man i sig 668 kcal, vilket är lite drygt 34 procent av vad "basnivån" för en man är. Så min kur borde inte vara helt förstörd trots detta "snesteg".

Hur som helst, jag kvar så pass många påsar att jag kan "nutriletta" i några dagar till, det ska jag också göra.

3 kommentarer:

*|2007-06-30 18:53 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Jag tycker det verkar farligt det där. Om du bara får i dig 800kcal per dag - det är väl typ farligt för kroppen.

jag har för mig att en "normal" man bör få i sig 2000-3000kcal per dag, och då du antagligen förbränner mer så borde du öka ditt intag till iaf 1500-2000

men, wtf do i know

*|2007-06-30 20:20 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

kanske inte är så hälsosamt att träna hårt samtidigt som du nutrilettar(eller kör nån annan pulver/vätskekur...du behöver ju rejält mycket mer mat när du tränar)däremot kan du dra igång med träningen ordentligt efter du kommit ner i en bra startvikt.

kan tänka mig att du får "sockerfall" ett par gånger om dan..

lycka till!

*|2007-06-30 21:57 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Robert/Anonym:

Om det vore farligt så tror jag inte att Nutrilett fått säljas eller blivit en sådan "framgång" hos fetton. Men jag kan hålla med om att det är en jävligt dum grej, "svälta sig själv". Fråga mig inte varför jag gör det, jag tycker själv att jag är rätt oskön som gör det.

Gällande träningen så håller jag med om att det inte låter så bra att träna när kroppen inte får någon näring. Men jag har faktiskt sökt runt lite på nätet efter just "träning med nutrilett" och jag har inte hittat något som pekar på att det är direkt ohälsosamt. Men hittar du/ni något så visa mig gärna.