26.6.07

Jävligt jobbig kost

Bubblan skrev den här smörjan kl. 21:34

Igår började jag mitt nya liv (mina kommande 10 dagar). Jag började leva på Nutrilett. Ja jag vet, det är inte helt hetro men skit samma, låt mig hållas. Jag skulle nog inte ha gått och köpt Nutrilett på egen hand, men det var en herre på jobbet som började snacka om att han provat Nutrilett och gått ner 7,5 kg på 10 dagar. Det lät inte roligt, någonstans, att byta ut mina Viking Kebaber, Chili Cheese och allt vad det nu är mot lite pulver blandat med 2 dl vatten sex gånger om dagen. Men det visade sig att han hade två kartonger med Nutrilett kvar, vilka han gav till mig.

Jag "fuskade" lite igår och tryckte i mig två majsplättar med lite keso till lunch igår, men utöver det drack jag bara dessa "shakes". Idag skippade jag en påse och tryckte i mig en banan till lunch. Gårdagskvällen var hemsk, AL och MM tryckte i sig varsin pizza när jag satt bredvid, jag kände hur jag satt där och var bitter, när dom sedan skulle vidare till Stockholms Glass- och Pastahus valde jag att hoppa ur bilen och gå hem. Hade jag inte gjort det hade frestelsen nog blivit för stor. Hungern gjorde sig även påmind igår, däremot har den här dagen flutit på bra, jag har inte känt några hungerskänslor, däremot ett oerhört sug efter att få tugga på något.

Med min tur kommer jag säkerligen inte att gå ner någonting, och skulle jag nu göra det så vet jag ju att dom kilona inte kommer att tas från det ställe jag vill att det ska tas från. Men men, jag kommer säkerligen inte klara av att motstå frestelserna många dagar till.

Gay!

5 kommentarer:

*|2007-06-27 07:09 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Funkar inte såna där grejer så att du kommer gå upp lika mkt igen när du slutat kuren?

I övrigt tycker jag du är lagom

*|2007-06-27 15:58 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Troligtvis kommer jag att, om jag nu går ner något, öka i vikt snabbare än vad Fantomen sänker hela den undre världen. Däremot så funderar jag starkt på att göra ett försök med att börja äta lite sundare när den här "kuren" är över.

Pizza två gånger i veckan och McD/BK/Max tre eller fyra gånger i veckan gör väl sitt till att man inte kan bli lite smalare via den "normala" vägen.

Tack Oskar, det värmer.

*|2007-06-27 23:40 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Hej Gay!

*|2007-06-29 14:47 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Öj, bubblan! Detta fixar du. Jag började faktiskt med detsamma igår. Tänkte ta en rivstart med nutri i två veckor för att få igång peppen att fortsätta med nyttigare kost. Var faktiskt med om samma sak med pizzafrestelsen, min pojkvän var så go och härlig (nej) att han hade med sig sin kvällsmat (pizza) igår när han skulle komma hem till mig.

Tuggmotstånd får du om du käkar deras nutrilett bars och byter ut en påse mot en sådan. Smaken avgör du själv, men förvänta dig inte chokladnjutning bara.

Vill man gå ner med N måste man öka sin motion under tiden, det är viktigt för resultatet. Räcker med en promenad utöver det vanliga. Man går upp igen om man återgår till samma kostvanor efteråt (läs; pizza 2 ggr i veckan och McD/BK/Max tre eller fyra gånger i veckan) det är hela pointen med kostomläggning, att förändra sin kost.

Jag håller thumbsen för dig (och mig) och önskar dig lycka till. Kom ihåg att tiden går fort. Sitt inte där om två veckor och inse att om du hade fullföljt hade du varit nere nu.

Banan!

*|2007-07-01 01:19 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Joppahanna, håll mig uppdaterad...