18.5.07

Köttoman

Bubblan skrev den här smörjan kl. 14:03

Jag läste ett inlägg på en blogg* idag om att det inte är schysst mot djuren att äta dem osv. Då kom jag att tänka på ett mail jag fick från Djurens Befrielsefront förra året, dom skulle fira 20-årsjubileum:

FEST FÖR DJUREN 3/9
Djurens Befrielsefront fyller 20 år

12.00 ”20 år av direktaktioner”, föredrag och inspirerande talare från två decennier i kamp.
15.00 Lyxig vegansk middag serveras av köksbrigaden.
17.00 Filmvisning och mingel på gården. Djurrättsdistro och infotält.
20.00 Fest för djuren. Årstiondets födelsedagsfest.. Band, bar och DJ:s natten lång.

- Du vill inte missa det här!!

Alla aktiviteter äger rum på Sofielunds Folkets hus, Rolfsgatan 16 i Malmö.

Jag svarade vänligt att jag inte kunde komma och bjöd in dem till 2-årsjubileumet för Militanta Köttianer:
Hej,

Tack för er inbjudan, tyvärr har jag inte möjlighet att närvara på ert jubileumsfirande, dels för att jag är militant köttian, samt att jag inte har möjlighet att ta mig ner till Malmö vid den tidpunkten. Annars hade jag gärna medverkat!

Däremot kan jag tipsa er om "Fest för Köttätarna" den 4/9, 2-årsjubileumet för Militanta Köttianer.

13.00 - Vi börjar dagen med ett besök på McDonalds Kungsgatan. Den första riktiga "snabbmats" kedjan som slår upp sina portar på Kungsgatan i Stockholm den 27 oktober 1973. Vi ska försöka få till ett föredrag av legenden Paul Lederhausen.

15.00 - Den trevliga personalen på McDonalds Kungsgatan serverar en lyxig köttig middag baserad på dom finaste nötkreaturen i sverige.

17.00 - Filmvisning i McDonalds barnkalasrum, filmer som visas är bl. a. "Brutal slakt i stallet vol.2", "En gris sista färd" och andra stora verk.

19.00 - Fest i riktig köttoman anda. Inslag under denna kväll är DJ:s som spinnar bog över öppen eld och mycket mycket mera...! Musiken presenteras av Scan.

Ni är varmt välkommna!

o.s.a. senast 27/8.

Dom asen vägrade o.s.a., så där satt jag med 20 platser för mycket. Råder det brist på uppfostran inom de militanta djurrättsaktivisternas kretsar?

Nej, kött är gott, jag skulle personligen gärna slakta en häst eller två om McD slutade med att servera Quarter Pounders.


* Ordet "blogg" är egentligen jävligt nördigt, men jag kan fan inte komma på något bättre själv.

3 kommentarer:

*|2007-05-21 11:15 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Bra att du sparar såna mail så pass lång tid, nyttigt.

I övrigt undrar jag om du verkligen tycker hästkött är så gott? Lite segt tycker jag, speciellt om det är en kaxig travhäst som sprungit i 4 år.

*|2007-05-24 16:53 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Visst är det, jag har kvar i stort sett alla mail jag skickat/mottagit från 2001.

Hästkött är det bästa, bättre än Kobekött.

*|2007-05-24 17:22 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

hahaha