17.5.07

Old Spice, nej tack

Bubblan skrev den här smörjan kl. 17:41

Börjar svenska butiker apa efter US av A när det kommer till att vara efterhängsna? Kan man inte i lugn och ro få gå in i en butik, titta sig runt lite och ta sina egna beslut? Eller det kanske är så att så fort vi kliver innanför dörren och befinner oss på deras territorium så är vi i deras våld?

Idag var det nära att jag tårgassprejade en kvinna på Åhlens med den senaste parfymen från Old Spice. Jag smög, nästan hukade mig, mig fram till herrarnas parfymhylla. Fan, hon såg mig, det tog ungefär två sekunder innan hon höll på att äta upp mig. Jag var i hennes grepp. Jag sa till henne att jag inte tänkte köpa något utan endast skulle kolla vad en flaska kostade. Tror ni att det hjälpte? Inte mycket kan jag berätta.

Först skulle hon visa mig den senaste parfymen från gubbhimmelen, den avfärdade jag ganska fort och ville säga till henne att jag inte hade någon större lust att lukta som hennes avdankade man på 68 bast, men jag gjorde det inte. Efter ungefär 3 minuter hade jag fyra doftprover i min hand. Jag fick panik och visste inte vad jag skulle göra för att bli av med henne. Efter 11 "tack för hjälpen men jag ska inte köpa någon parfym idag" så fattade hon vinken tillslut och lämnade mig ifred. Då var jag dock ett sådant vrak att jag var tvungen att lämna butiken.

Jag skulle ju trots allt köpa en ny parfym, men Åhlens vid Odenplan gick bort, så jag åkte till Åhlens City och gjorde mitt inköp där istället.

Jag kanske skulle behövt lite hjälp trots allt, nu sitter jag här och luktar som en gammal disktrasa, så jag gjorde nog inte helt rätt val. Men men, det var iaf mitt beslut.

1 kommentarer:

*|2007-05-21 11:17 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Jag tycker det bästa är när de kommer fram och diskret frågar om man behöver hjälp. Svarar man nej försvinner dom men finns tillgängliga för senare frågor. Hatar också när man kommer in och blir totalt dissad, en överlägsen blick typ.