18.3.07

Vikingkebab

Bubblan skrev den här smörjan kl. 20:13

Då det efter 4 dagars alkoholiserande var dags för söndagens "fyllekäk" bestämde jag mig för att gå ner till min lokala pizzeria och köpa med mig en Vikingkebab hem. Det skulle jag aldrig ha gjort för nu är min söndag fylld av ilska och irritation.

Jag har alltid trott att det endast var McPraoelever på McD som kunde missuppfatta den enklaste uppgiften som "UTAN GURKA", men tydligen hade jag fel. Jag har tidigare inte haft några som helst anledningar till att misstro "min" pizzabagare, han har skött sig förträffligt under tiden jag varit hans kund, men idag fick han kortslutning. Jag öppnade dörren och klev med raska steg fram till kassan där jag sa följande:

"Hej, jag skulle vilja ha en Vikingkebab att ta med. Räkor, båda såserna och lite lök, ingen sallad och ingen tomat."

Han tittade på mig och nickade vänligt, tog betalt och sa "10 minuter kompis". Saken är den att jag aldrig riktigt känt mig som hans kompis, och efter ikväll så lappar jag till karln om han kallar mig för kompis en gång till. Varför är jag då så upprörd(?), det ska jag berätta för dig.

Efter 10 minuter får jag pizzakartongen i min hand, önskar pizzabagaren en trevlig kväll och går hem. Det första jag ser när jag öppnar kartongen är att det ligger ett litet salladsblad i kartongen, visst kan jag leva med ett litet salladsblad men jag anade oråd. Jag särade på pizzan (Vikingkebab = Kebabpizza i form av en Calzone) och såg till min förskräckning ett halvt jävla salladshuvud och tre tomater liggandes utspridda i Vikingkebaben. Hade det inte varit för att jag var så oerhört kissnödig och precis klätt av mig naken (Vikingkebab smakar bäst när man är naken) hade jag gått ner och krävt en ny pizza. Ilskan byggdes först upp till oanade höjder, efter ett litet tag lugnade jag dock ner mig och tänkte "Bubbles, du är faktiskt nästan vuxen, så lite gräs har ingen dött av", men det tog mig bara några få tuggor tills jag insåg att sallad är en så oerhört onödig form av föda. Det ger mig ingenting, absolut INGENTING utöver lite tankar om hur det är att vara en häst i en hage.

Så nu sitter jag här med, jag skämtar inte, minst 4 hg sallad och en halväten Vikingkebab. Hur svårt kan det egentligen vara att ta emot en beställning, skriva ner den på en lapp för att 30 sek senare läsa innantill på lappen och slutföra ordern?

Från och med idag så finns det en ny förening i Stockholm, det är De Militanta Köttomanernas Riksförbund. Jag utser mig själv till ordförande, känner ni att ni vill känna gemenskapen och värmen vi (jag) har inom DMKR så är det bara att skriva en kommentar till det jag nyss skrivit och berätta för mig varför just du är värdig ett medlemskap i DMKR. Till er veganer och alla andra salladskrigare vill jag bara säga att ni är varmt välkommna till DMKR:s högkvarter, kom hit så ska jag köra ner ett halvt salladshuvud i strupen på er!

Nästa gång jag är på en pizzeria ska jag ställa mig bakom glaset dom har framför pizzabagarbänken och inspektera bakandet av min Vikingkebab, om pizzabagaren om ens så mycket som tittar på salladen kommer det att brista för mig.

Spara naturen, sluta ät sallad!

1 kommentarer:

*|2007-03-18 22:45 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Fan kan du inte bara sluta hitta på egna pizzor och beställa från menyn. Sluta experimentera så jävla mkt, du ska alltid vara så speciell.