4.3.07

Vasaloppet

Bubblan skrev den här smörjan kl. 09:25

Äntligen var det dags igen, årets upplaga av Vasaloppet, jag och OE pratade om detta igår kväll. Där är en tradition att gå upp tidigt en söndagsmorgon, slå på TV:n bara för att mötas av tusentals hurtiga skidåkare som i ottan ger sig ut för att staka sig fram över 9 mil, sluka X antal muggar fyllda med varm blåbärssoppa och säkerligen få kramp lika många gånger.

Att lyssna på kommentatorerna och deras allmänbildning gällande skidåkning: "År 1923 åkte norrmannen Thor Ejerland 200 km över en glaciär på längdskidor....", intervjuerna med motionärerna längs med spåret. Det tillsammans med att sitta här i soffan, inlindad i en filt med en skål fil och flingor i handen, det är rent ut sagt mysigt.

När det är Vasaloppet på TV mår jag bra!

2 kommentarer:

*|2007-03-04 22:30 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

som sagt, gillar det skarpt. Såg precis att en polare tagit sig i mål efter 9h 50m, han har typ aldrig åkt skidor. Han måste verkligen må sjukt dåligt efter detta, antar att han inte dyker upp på jobbet i morgon

*|2007-03-04 23:27 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Sheet, det är bra lång tid det. Fast jag är tveksam till att jag ens skulle tagit mig fram till mål.