3.3.07

Audioslave = Brustet hjärta

Bubblan skrev den här smörjan kl. 19:50

Första gången jag hörde låten Cochise var någon gång under 2002, jag kommer inte riktigt ihåg datumet, men jag kommer så väl ihåg hur jag omgående laddade (ja jag laddade ner den, men sen köpte jag albumet) ner singeln och satt hemma och blev förälskad. Jag blev inte bara förälskad i låten i sig utan även häl över huvud störtkär i bandet, bandet som egentligen bara fanns i ens drömmar. Det bästa från Soundgarden i form av Chris Cornell och 3/4 av hjältarna från Rage Against The Machine, de bildade bandet Audioslave.

Nu, flera timmar av lyssnande och två konserter senare så har dom bestämt sig för att splittra mitt hjärta i tusen bitar. Jag vill nästan gråta, men samtidigt så vet jag om att dom alltid kommer att finnas i mitt hjärta och i min skivspelare, så det kommer förhoppningsvis att göra saken lite lättare.

Jag hade turen att få gå och titta på Chris Cornell när han hade en intim liten spelning på Obaren i förra sommaren, det var bland det mest magiska jag varit med om, så vetskapen om att han ska återupppta sin solokarriär ger mig ett litet leende på läpparna igen. Det är faktiskt en spelning som jag till och med önskar att min värsta fiende hade fått uppleva. Dels att jag nästan kunde känna hans aura (ok, det där lät smått gay) när jag stod ca: 2,5 meter ifrån karln, en röst som gud troligtvis trollat fram för hand och låtar som får en att rysa. Även om du som läser det här bara gillar ryska folkvisor så garanterar jag att du hade ryckts med i det magiska som slog ner i Stockholm som en bomb den kvällen.

Något som nästan får mig att glömma bort det tragiska med att dom splittras är att RATM ska återförenas, om inte för alltid, så för några spelningar i alla fall. Så nu gäller det att spara ihop pengar, för jag antar att dom inte kommer att bestämma sig för att besöka vårt land under deras, troligtvis, korta reunion. Någon som ska med till New York den 28:e juli? Äh skärp er nu, skit i era satans veckolånga chartersemestrar till Kreta och häng på till US of A i juli, Rage Against The Machine spelar ju där då... Jag förstår inte ens att du tvekar?(!)

0 kommentarer: