4.3.07

Ungdomens hus, igen

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:17

Angående folk som säger att ungdomarna måste ha någonstans att "hänga" på fritiden, vad är det för fel på naturen? Jag hade tillgång till en F******agården när jag var ung, jag kanske spenderade 2 kvällar där på 3 år. Vad gjorde jag under min resterande fritid? Jag spelade fotboll och hockey, var ute och cyklade, busplingade och pallade äpplen, badade och fiskade, umgicks med mina vänner. Vi kunde vara ut och dra på staden en hel lördag, men inte kände vi att vi var tvugna att begå en massa brott för den sakens skull.

Självklart är det bra för ungdomarna att dom har alternativ, men jag tror nog att ungdomarna i Köpenhamn ska klara sig utan deras Ungdomens hus.

Uppdatering kl. 23:34: Då jag fått svidande kritik hur jag presenterar mig själv vill jag hänvisa till följande inlägg där jag beskriver mig själv som brottsling: Ungdomens hus

2 kommentarer:

*|2007-03-04 22:34 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Det förekom väl ändå en hel del brott under uppväxttiden, låter som om du har bott i Bullerbyn hela livet. Sen är det bra alternativ du räknar upp, saker man kan göra. Men för de som inte är intresserade av sport, de dagar man inte kan hänga på stranden, bra att det finns alternativ.

*|2007-03-04 23:30 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Haha, kommer du inte ihåg hur bra vi hade det i Bullerbyn? Vi bakade bullar varje söndag, åt semlor på tisdagarna och pallade äpplen på onsdagarna.

Jag skrev faktiskt att det är bra med alternativ för dagens ungdom, men jag tror fortfarande inte att Köpenhamn går under nu när Ungdomens hus försvinner.