7.3.07

Konstapel tröttmössa

Bubblan skrev den här smörjan kl. 10:49

På grund av ALs mindre kloka beslut att ge sig in i en duell med en tårgasbeväpnad krigare så vart jag, även AL, kallad till polisens högkvarter dagen till ära.

Jag skulle vara närvarande kl. 10:00, då jag min vana trogen är några minuter sen ringer jag konstapeln i fråga kl. 09:58 för att meddela att jag är på plats kl. 10:02. Mitt öra möts av ton som meddelar att han är upptagen. Väl på plats får jag vänta i 5 minuter innan någon vill ta emot mig i receptionen, när jag berättar för den kvinnliga konstapeln som tar emot mig vad jag har för ärende ser hon frågande ut. Det visar sig att konstapel Bengt kl. 09:45 begett sig iväg för att ägna sig åt diverse fysiska aktiviteter. Så jag ombeds att sitta ner och vänta.

Efter mycket om och men kommer konstapel Bengt, iförd en t-shirt och ett par shorts som mest liknade ett par gaylord kalsonger, och ber mig stiga in i hans kontor. Jag börjar min redogörelse för kvällen, efter cirka 2 meningar avbryter han mig och frågar om vi inte redan gått igenom detta. Jag säger att det är korrekt och får då reda på att jag kommit dit i onödan. Han läser upp mitt vittnesmål, vilket jag lämnade till honom förra veckan via telefon, för mig och då slår det mig hur illa han måste höra. Det är inte mycket av det jag berättat för honom över telefon som stämmer. Jag ber honom göra vissa ändringar, tackar för mig och blir sedan visad ut ur högkvarteret.

På vägen hem stannade jag och spenderar 100 kr på 15 rader Lotto 1 & 2 samt Joker.

0 kommentarer: