7.3.07

-4,7 kg på ett år

Bubblan skrev den här smörjan kl. 13:21

Idag har man kunnat läsa lite överallt (bl.a. på svd.se, dn.se) att Atkinsmetoden är den bästa bantningsmetoden. Av 311 pers så provade ca: 70 pers Atkinsmetoden, resultatet efter 12 månader: deltagarna hade i snitt tappat 4,7 kg i vikt. 4,7 kg i vikt på 1 år låter som ett aprilskämt. Ännu värre är att de andra metoderna resluterade i ännu lägre viktförlust.

Varför inte bara börja röra lite på sig? Jag gick ner 18 kg på 3-4 månader för några år sedan, vad gjorde jag då för att gå ner i vikt? Jo, jag började att röra på mig. Jag äter sämre idag än vad jag någonsin gjort tidigare, jag är troligtvis en av Mc Donalds största kunder, jag har använt min spis kanske 20 gånger de senaste 18 månaderna. Jag har ett fysiskt jobb, tidigare hade jag ett jobb då jag satt ner på en kontorsstol hela dagarna, rörde knappt en fena bortsett från några leder i fingrarna.

Visst kan det vara så att en del har enklare att gå ner i vikt än andra. Ska man se det från en genetisk synvinkel så borde jag vara bra mycket större än vad jag är idag, min mor var hyfsat stor, för att inte tala om mina systrar... Ohhh...

1 kommentarer:

*|2007-03-07 22:18 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Ett skämt ja, men det är ju snitt. Hur många av dom försökte ens banta? I morse hade de han Ulf Larsson i soffan, han gick ju ner sjukt mkt, han sa att han bara bestämde sig.