30.3.07

Föräldrar, och barn

Bubblan skrev den här smörjan kl. 19:08

Fan, jag som skulle prova på hemleverans av mat, det glömde jag helt bort idag när jag gick och handlade lite föda.

Men å andra sidan så fick jag ännu flera skäl till att sluta gå till ICA, Netto och allt vad det nu heter. Jag hade vägarna förbi Netto efter träningen idag, så jag gick in, hämtade lite bacon och gick till kassan, framför mig står en mor och hennes dotter. Vid första anblick vart jag helt övertygad om att det var två fnask som bara var inne för att köpa lite kondomer. Jag tror dock att dom inte var några fnask, jag tittade i deras kundvagn och det såg mer ut som att dom handlade middag. Dumt av mig att dra förutfattade meningar om att dom inte var fnask, dom kanske var det och skulle laga middag åt sin hallick. Hur som helst, dottern var runt 16 år, mamman runt 65 år, dottern hade svarta strumpbyxor och en kjol som slutade vid naveln. Mamman hade en "skinnjacka" som skrek "jag är gjord av plast", en kjol, ett par stövlar med kilklack och en frisyr som kunde varit hämtad från Monstret från storsjön. Hur som helst, vad driver en människa på 65 år att försöka se ut som en slinka när hon går ut och handlar med dottern?

På ICA såg jag en annan sak som gjorde mig upprörd, en mor som såg helt "normal" ut, samt hennes två döttrar som var MAX 7 år. Dom var som hämtade från en modevisning för vuxna, sminkade upp över öronen, stilettklackar och skit. När jag var 7 år kunde jag inte byr mig mycket mindre om jag var tvungen att gå till ICA i ett par byxor jag precis kissat ner. Den dagen jag får en dotter, om hon kommer ner för trappan sminkad som ett första klassens luder så åker burkan fram direkt.

Bla bla bla, jag vet att jag är perfekt, klär mig som en modeguru och har perfekt hy så att jag inte behöver sminka mig. Somliga har det bra. Nu ska jag äta.

0 kommentarer: