29.3.07

300

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:36

Jag hade nöjet att få vila ögonen på filmen 300, en film som handlar om 300 krigare utsända från Sparta för att försvara Grekland mot den persiske kungen Xerxes. Dömt att misslyckas, men äran stoppar dem inte. Jag ger den här filmen klart godkänt, inte så mycket på grund av dess handling, däremot tack vare att det är två timmar fyllt med action. Och idag var jag tydligen på actionhumör.

Det kanske är något "manligt/pojkaktigt" nörderi, men när jag satt och tittade på filmen önskade jag ibland att spermien jag en gång var hade varit ett antal hundra år snabbare så att jag fått uppleva den där tiden.

Även sättet den är filmad på, sköna färger och lite "serie" över det hela från stund till stund gör att jag gillar den. Lite influerad av Sin City, men det kanske inte är så konstigt då Frank Miller haft ett finger med i spelet i båda filmerna.

Är du sugen på lite brutal action, ta då och pallra dig iväg till biograferna och kolla på den här filmen.

0 kommentarer: