29.3.07

Vilket sablans liv...

Bubblan skrev den här smörjan kl. 18:20

... Det skulle bli om SD kom in i riksdagen. Jag antar att det skulle protesteras hej vilt, dagarna i ända. Jag skulle dock inte protestera eller skrika av avsky, troligtvis skulle jag sitta här hemma, ätandes på en pizza och vara förbannad på alla gatstenskastande ungdomar.

Om det nu är 4,3% av svenska folket som vill ha dem i riksdagen så är dom väl lika förtjänta av att sitta med där som Miljöpartiet, Vänstern, Moderaterna och dom andra? Jag röstade faktiskt på SD en gång i tiden, men faktum är att jag även röstat på Vänstern en gång i tiden. Vid det senaste valet röstade jag dock inte på något av de två partierna, jag tror inte att Sverige skulle må bra om det var Vänstern eller SD som satt vid makten, däremot tror jag det är bra om båda två finns med i riksdagen och gör sin röst hörd. Vänstern har nog en del vettigt att säga ibland, så även SD, om inte annat skapar de båda debatt om saker och ting.

När det kommer till opinionsmätningar är jag dock väldigt skeptisk, att ringa runt till 1003 personer och fråga vad dom tycker för att sedan säga "svenska folket tycker si eller så" känns lite missvisande...

Äh, att jag ens skriver det här, nu blir det väl ett herrans liv...

7 kommentarer:

*|2007-03-29 20:05 fick Patrik för sig att skriva nedanstående

Ja delar av vänstern skulle kanske kasta gatsten ett tag och gapa halsarna hesa, men sådana barnsliga beteenden hjälper som bekant inte ett dugg.

Sd i riksdagen... ja då skulle Sverige få en liknande parlamentarisk situation som i Danmark och Norge. Den springande punkten vid ett Sd-inträde är dock inte främst riksdagsinträdet i sig, utan vågmästarrollens vara eller icke vara.

Välkommen tillbaks till Sd om du önskar. Själv röstade jag faktiskt på V en gång. Det var kanske i samma val som du röstade på Sd? :-)

*|2007-03-29 20:58 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Det vore inte konstigt om SD fick 8-25% i nasta val, dom ar de enda som vill bedriva en flykting politik, dvs inte acceptera "falska" flyktingar som ar runt 90%. Alla andra partier har det gemensamt at dom vill inte tala om att driva en flykting politik, ingen politik alls, inte satta nagra granser alls, nu har dom bytt samtals amne. Nu talar dom istallet om "integrering" utan att ens namna flykting/invandrings politik. Gossar, en sak i taget, forst en flykting politik, sedan integrering. Varfor gor dom det, t.o.m. alliansen struntar i att tala om en politik? SD ar det enda partiet som vill minska invandringen innan det blir inbordeskrig. Det ar ju inte en dum ide.

*|2007-03-29 21:42 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Patrik, jag måste säga att jag fann din blogg ganska så intressant, jag kommer säkerligen fortsätta att läsa den, dock vet jag inte om den övertygar mig tillräckligt för att rösta på Sd vid nästa val, vem vet, nästa gång kanske jag (gud förbjude) röstar på Miljöpartiet. Hehe, ja, vi kanske bytte röster du och jag i våra tidigare val.

Robban, när du säger att det inte vore konstigt om Sd fick 8-25% så tycker jag mest att det låter som att du berättar om en dröm du drömde natten till igår. Med tanke på att det endast var Moderaterna och Sossarna som fick över 8% i det senaste valet så tror jag att du är ute och cyklar, på en cykel som är bra mycket för stor för dig. Om Sd hade fått 8% i valet i höstas hade det inneburit att dom varit det 3:e största partiet i Sverige. Jag tror att Sd ska vara glada om dom kommer upp i 5% vid nästa val.

Gällande flyktingpolitiken har det, och finns fortfarande mycket att önska. Tro mig, jag har mina åsikter gällande invandringen i det här landet, jag generaliserar allt för ofta och jag är väl medveten om att jag gör det. Men att säga att det skulle bli inbördeskrig i Sverige på grund av invandringen har jag dock svårt att se... Du låter arg.

När jag röstade på Sd var det inte för att jag ville att dom skulle styra landet, utan för att vissa "problem" skulle komma upp till debatt.

*|2007-03-29 21:44 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Ja just det Robban, jag kan ju inte säga att din blogg var den skarpaste. Varför flyttar du inte hem till Sverige igen och försöker göra det till ett bättre land istället för att "fly" till utlandet?

*|2007-03-30 05:45 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

bubbels, jag ar overtygad om att SD kan bli det 3:e storsta partiet i sverige, med latthet. Dom har ju nu over 4% trots att en massiv kampanj bedrivits i alla ar emot dom, samtidigt som dom sjalva inte kan fa ut sitt budskap med annoner eller tv debatter, det gor en hel del. Motsvarigheter och storre har ju hant i grannlanderna, norge, danmark, frankrike, osterrike. Dom ar inte ute och cyklar, eller hur? Att det finns mycket att onska om flykting politiken ar arhundradets underdrift. Forst, det finns ingen flykting politik, det ar ju det som SD vill andra pa,(antar jag). Jag har for mycket medlidande med brottsoffer och gamla som skjuts pa sophogen i var valfard antar jag, det kanske reflekteras i det jag skriver. Sidan blev ihopsatt pa fem minuter, jag jobbar mycket och har inte sa mycket tid over, en del skriver hundratals sidor, man undrar om inte manga har for mycket tid till dator lek, det kan bero pa den hoga arbetslosheten kanske. Jag tror du skulle halla med mej om riskerna om du studerar vad tex muslimer sajer till varann det finns mycket material om det, en del ar skrammande. Ett litet exempe lar Pekgul som erkande i en artikel att hon var overtygad sjalvmords bombare up till 7 ar i sverige, hon har fransagt sej vald nu, men vad vet man om resterande miljon, de flesta har ju aldrig identifierats. Det finns faktiskt anledning att vara orolig. Jag kanske inte kan overtyga dej. Men som svensk sa maste man vara oroad aven om man bor i utlandet. Sverige tar for lang tid pa sej att bli ett normalt land, som har rimliga levnadsvillkor inte bara for de som ar sysslolosa. Det tar nog 20 ar till innan man kan skymta ljus i tunneln.

*|2007-03-31 12:59 fick Patrik för sig att skriva nedanstående

Robban och Bubbles, jag står kanske nånstans mittemellan er i vissa uppfattningar.

Sd växer, men vi ska nog inte överskatta hastigheten. Riksdag 2010 tror även jag starkt på, men över 5-6% verkar åtminstone i nuläget inte realistiskt. På längre sikt är ingenting omöjligt.

Bubbles, min blogg är inte främst till för att värva röster, utan består av mina personliga reflektioner. Det är ingen officiell Sd-blogg, och åsikter kan förekomma som inte uttrycks av partiet. Men kul att du tycker den är intressant och välkommen åter :-)

*|2007-03-31 17:52 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Patrik, när jag läste din blogg så fick jag ej känslan av att den var till för att "värva röster", utan mer att det var, som du skriver, dina personliga åsikter. Det var nog därför jag kände att det var intressant läsning.