28.3.07

Förbannade italienare

Bubblan skrev den här smörjan kl. 20:21

Jag har länge anat det men aldrig riktigt fått det bekräftat, inte förens nu, italienare är inte klipska. Intet ont anandes gick jag ner till ICA för att handla lite mat, jag kom hem med bacontärningar, lite crème fraiche med smak av paprika & chili samt ett paket "italiens" tortellini.

Med kastrullen full med kokande vatten var det dags att öppna pastapåsen, jag tog för givet att det hederliga "Estrellarycket" skulle fungera. Efter 2 minuter när mina muskler var tömda på energi gav jag upp. Hur i helskotta kan man göra en förpackning som skriker "öppna mig likt en chipspåse!!!!" men som är helt omöjlig att öppna på det viset?! Jag var tvungen att använda en kniv för att få upp skiten, och tror ni att det gick med en vanlig matkniv? Nej, påshelvetet var bepansrat likt den tjockaste elefanthuden. Jag var tvungen att plocka upp stormoran ur arbetsbyxorna och hugga upp den, hade det varit en människa som vart mottagare av dessa hugg hade jag blivit klassad som yxmördare.

Jag kontrollerade vart pastan var tillverkad och förpackad, mycket riktigt i Italien. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, innan dom styr upp sig själva där nere och fixar ordentliga förpackningar till sin mat kommer jag aldrig att åka dit.

Idioter.

En liten "sidenote": Okokt tortellini är helt klart underskattat!

0 kommentarer: