27.3.07

Synen snabbare än känseln

Bubblan skrev den här smörjan kl. 16:17

Idag vart jag väldigt glad då jag upptäckte att min syn fortfarande fungerar som den sak, däremot verkar det vara något vajsing med min känsel.

Jag står och sågar ett foder med en sticksåg, tänker på annat samtidigt som jag ser att jag börjar såga mig själv i mitt vänstra långfinger. Jag känner det inte men jag ser det, så jag gjorde det enda rätta genom att fort som tusan dra bort fingret från sågbladet. Hade jag förlitat mig på min känsel hade jag troligtvis varit ett finger fattigare, men nu klarade jag mig undan med ett litet jack. Direkt efter så önskade jag att jag hade suttit i bilen, då mitt "road rage" ibland hettar till så hade det varit väldigt tufft (och moget) att få visa upp mitt blodiga och kära "fuck you"-finger för mina vidriga medtrafikanter.

Jag vill att ni tänker på det, lita inte på er känsel!

2 kommentarer:

*|2007-03-27 22:38 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

http://bloggfrossa.blogspot.com/
sur göteborgare som nästan kan mäta sig med dig, sjukt kul!

*|2007-03-28 21:39 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Jag vill inte gå in på den sidan, eller jag vågar rättare sagt inte göra det. Jag är rädd för att jag kommer att älska den karl, jag är även rädd för att jag kommer bli deprimerad över att jag inte är lika ilsken som honom.

Jag ska komma ihåg adressen, men idag är jag inte mogen för att möta min gud.