28.2.07

Äntligen!!!!

Bubblan skrev den här smörjan kl. 23:21

Året var 2000, jag var en finnig kille i 20-årsålder som året innan flyttat hemifrån, jag hade ganska nyligen upplevt hur jag för första gången inte behövde visa ID på Systembolaget (för övrigt första gången jag handlade där själv). Tjejerna i ABBA hade sedan länge lagt sina krusidullfyllda scenkläder åt sidan, Göran Persson kom 2 år senare att fråga Maud Olofsson om hon hade problem med vikten...

... Det var även det året Linkin Park släppte sin första fullängdare med namnet Hybrid Theory, det var även det året jag kom att förälska mig i deras ypperliga blandning av arg och hård musik med lite klassisk rap. Sedan dess har jag varit en frekvent besökare av deras hemsida där jag noggrant granskat deras turnéinfo, dock har jag alltid blivit lika besviken då dom släppt sina turnédatum och aldrig behagat att välsigna oss svenska med ett besök.

Men nu är det äntligen(!!!) dags, den 25:e maj intar dom scenen i, den inte allt för bra konsertlokalen, Globen. Vare sig dom spelar i Globen, på en gyttjig åker i Älmhult eller i mitt vardagsrum så lovar jag er att jag ska vara närvarande. Det är någonting med deras musik som gör att jag alltid fastnar framför högtalarna när deras musik spelas, den är inte så pass "hård" som jag oftast uppskattar, men ändå förtrollas jag varje gång Chester öppnar käften och kvider fram några toner. Har ni möjligtvis haft nöjet att avnjuta deras DVD "Live in Texas" så kanske ni förstår att mina förväntningar är skyhöga.

Nej, nu är kl. 23:21 och biljetterna släpps om 39 minuter, så nu måste jag sätta mig ner och ladda musklerna i mina korviga fingrar, jag kommer att knappa på tangentbordet tills mina fingrar trillar av, men jag ska banne mig ha tag på en biljett!

2 kommentarer:

*|2007-03-04 22:38 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Äntligen!

*|2007-03-04 23:39 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Prisad vare gud!