18.2.07

Chips

Bubblan skrev den här smörjan kl. 21:05

Gårdagen innehöll lite allt möjligt. Först så avverkades staden i en rasande fart med AL, MJ, och F. MJ köpte ett vridbart väggställ till sin platt-tv (jävla brat med platt-tv), jag fick vänta i dryga 10 min på att få min QP-wästgöta utan gurka och tomat. Medans jag väntade så tvingade jag den stackars McPraoen att ge mig en cheeseburgare medans jag väntade...

Hur svårt kan det egentligen vara att läsa innantill på en monitor där det står "Ej gurka, ej tomat"? Uppenbarligen för avancerat för herrarna som sköter stekspaden på McD Kungsgatan, för visst låg det en tomatdjävul och väntade på mig under locket på burgaren. Fine, det är inte så jobbigt att pilla bort en tomat, men när dom inte kan följa den simplaste ordern så förtjänar dom fan sin minimilön som jag antar att dom har som anställda på McD.

Senare på kvällen bjöd JO på en enkel men mycket välsmakande middag bestående av bönor, tacochips och pilsner. Efter det så begav vi oss hem till MT som fyllde 26, väl där möttes vi av en hel drös med okända ansikten. Eller för mig var dom inte allt för okända, de flesta av oss hade gått i samma gymnasium, men vi var inte direkt bästa vänner. Hur som helst, trevligt gäng hela högen. Då vi satt och drack lite pilsner och åt chips så sa en herre att han kunde äta chips utan att bli mätt. Det resulterade i en utmaning från min sida. Vi kom överens om att personen som lyckas att äta flest gram chips under en film koras som vinnare. Tävlingen skulle hållits under dagen, men det vart tyvärr ingen tävling. Men utmaningen kvarstår...

Äh, håll käften.

0 kommentarer: