4.8.07

Zigenare

Bubblan skrev den här smörjan kl. 18:21

Jag har inte mycket till övers för folkgruppen som rubriken på detta inlägg anspelar på.

För ett år sedan ser jag en ziggefamilj som är ute och åker i en SAAB som dom, vad jag antar, lånat för en provkörning. Dagen efter ser jag samma SAAB, med samma familj i, ute vid Kungens Kurva. Denna gång saknade SAAB:en deklaerna som satt på dagen innan. Jag skrattade lite för mig själv och skakade på huvudet. Mannen i familjen kom då fram till mig och frågade om jag ville köpa ett set med knivar för 900:-. Jag bad att få se knivarna och när han plockade fram dem visade jag honom en sak som "piratkopior" av just dom knivarna alltid har, han vart lite fundersam och frågade vad jag var villig att betala för dem. Jag svarade honom att han kunde få 50:-, han nappade direkt. Tyvärr hade jag bara en 500-hunka på mig, och då jag inte hade någon lust att ge din till honom för att sedan bli nedslagen av en 200-kilos zigge så valde jag att vänligt men bestämt tacka nej till hans erbjudande.

Bla bla bla. Idag var jag på mitt lokala Statoil för att köpa snus. En hel ziggefamilj var där och skulle köpa cigaretter. När frun i familjen stod vid kassan och uppehöll en av de anställda såg jag hur mannen i familjen tog två flak med Coca-Cola och stoppade in (tidigare stod här ordet "inte" istället för ordet "in", men efter påtryckningar har jag redigerat texten) i bilen. Jag nämnde då detta för personalen på Statoil varpå mannen i familjen såg mig prata med dem på Statoil. Han kom inspringande med flaken och skrek "vad pekar du på mig för? Jag har ju colan här". Då hade han sprungit tillbaka till bilen och hämtat dem. Dom köpte aldrig cigaretterna utan begav sig efter incidenten med Coca-Colan.

Zigenare känns inte lika inne som dom gjorde på 80-talet.

UPDATE: Jag snattade faktiskt en dippsås från Burger King förra året, så jag är egentligen inte mycket bättre själv.

4 kommentarer:

*|2007-08-05 22:18 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

"hur mannen i familjen tog två flak med Coca-Cola och stoppade inte i bilen". Nu skriver du om en inte-händelse, halv-kvasi får jag säga. Sluta genast sniffa på fogmassan!

*|2007-08-07 23:58 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Vad pratar du om? Du måste lära dig att läsa samt att inte ta en text och lägga till en massa bokstäver som inte hör hemma där, för att sedan försöka framställa författaren av orginaltexten som en sniffande fogdåre.

Att du sedan framstår som kvasiintellektuell är endast sorgligt och bedrövligt.

*|2007-08-15 21:14 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Mig är det aldrig nån som vill visa knivar för.. Har du nån oemotståndlig dragningskraft på detta trevliga klientel? Jag minns en resa till sydligare trakter och ett förskräckligt köpcenter då du också blev erbjuden knivar av en främlig. Vad gör jag för fel?

*|2007-08-16 09:20 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Jag vet inte riktigt, prova att sätta på dig ett par lite slitna jeans, odla lite skägg och se lite halvsliten ut, MA.

Förra veckan var det en av "dem" som ville köpa min bil och en som ville sälja ringar till mig. Han som ville köpa bilen frågade vad jag skulle ha för den. "150' kr", sa jag men det nappade han inte på utan frågade om det var mitt bästa pris. "Nej, du kan få den för 160' kr", svarade jag då. Jävla pucko. Killen med ringar hade jag gärna slängt ner i en kloak. Att dom tror att man är så dum så att man köper ett par "guldringar" som det räcker med att man spottar på för att "guldet" ska rinna av.