17.8.07

Reklamblad och lokaltidningar

Bubblan skrev den här smörjan kl. 09:40

Nu är jag så less på alla reklamblad och lokaltidningar som dimper ner i brevlådan var och varannan dag. Jag har förvisso en "Ej reklam"-skylt på dörren, men ibland det som att den ignoreras totalt. Jag trodde att jag skulle trivas med lokaltidningarna, men då jag bor på "gränsen" mellan Vasastan och Östermalm får jag både Vi i Vasastan och Östermalmsnytt, resultatet av detta överflöd av riktigt dåliga artiklar får mig att må illa. Mitt illamående måste resultera i en ny skylt att sätta upp på dörren...

Jag slängde precis ihop en dålig sådan, tyvärr har den svarta patronen i min skrivare sagt upp sig, så det hinner nog dimpa ner ytterligare ett antal lokaltidningar innan jag fått tummen ur och fixat en ny patron.

Hur som helst så tänkte jag göra några stycken "ej reklam"-skyltar eller vad man nu vill kalla dem. Sen lägger jag upp dem under det här inlägget ifall att någon skulle vilja använda sig av dem. Jag är ingen höjdare på vare sig Photoshop eller grafik, så jag förbehåller mig rätten att dom ser amatörmässiga ut.

Jag lägger upp små "thumbnails" på dem, klicka på "thumbnail:en" för att se en förstoring. Under varje thumbnail finns en länk till en .TIFF-fil. TIFF-filerna är i 150dpi vilket jag hoppas fungerar.

UPDATE: Jag hittar inget vettigt ställe att lägga upp orginalfilerna på, så tills vidare går dom inte att ladda ner... En sak till, polaroiden på bild 2 är faktiskt från min hall, fan, jag måste styra upp mig själv.





2 kommentarer:

*|2007-08-19 20:32 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Vi får också ett par lokaltidningar varje vecka. Gärna klockan tre på morgonen när man just somnat... Hur som helst, vi har en redig "ej reklam"-skylt på dörren, som bara välkomnar adresserad post. Det skiter både tidningsbud och reklamutdelare i...

*|2007-08-20 16:09 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Man kan ju bli galen för mindre, jag måste omgående fixa den där bläckpatronen som strular, idag hade jag fått ytterligare två tidningar.