23.7.07

Ernst Kirchsteiger

Bubblan skrev den här smörjan kl. 21:12

Tidigare under kvällen satt jag i min soffa och tittade lite på TV, klockan var strax efter kl. 20, närmare bestämt 20:14, och jag zappade till SVT1. Där stod han: mannen, myten, konceptet - Ernst Kirchsteiger. Som de flesta säkert redan vet så är han programledare för Sommartorpet som går på SVT1. Jag och JO har pratat lite om denna karl de senaste veckorna när vi jobbat ihop. Vi har kommit fram till att han måste vara en av de få karlar som kan få det att vattnas i munnen hos nio av tio kvinnor i åldrarna mellan 20 och döden. Man skulle nästan kunna jämföra honom med herr Sean Connery.

Vad som helt plötsligt slog mig var att jag satt naken i soffan, det gjorde mig väldigt obekväm att Ernst studerade min nakna kropp. Fort som attans roffsade jag åt mig filten och skylde mig själv. Jag funderar på att skicka ett brev till SVT om att dom måste ha en liten varningsskylt uppe i ena hörnet på deras sändningar när Ernst ska vara med.

Jag stör mig på Ernst, riktigt varför vet jag inte riktigt. Han är säkert väldigt duktig på det han gör, det tvivlar jag inte på, inte heller tvivlar jag på att han har ett utseende som kvinnor gillar. Men måste han verkligen gå omkring och vara så "mysig" hela tiden? Jag tycker personligen inte att han är allt för mysig, men jag kan tänka mig att kvinnor gör det. Det går inte att vara så där mysig: "Åh, titta vilket fint krusbär, har ni tänkt på att om jag bygger en ram av gammal sjösten så kan jag rama in krusbäret i den, och sedan sätta den på väggen ovanför sängen. Vore inte det väldigt mysigt?! Jag tycker att det här blev väldigt snyggt.".

Ernst, Ernst, Ernst. Vad ska jag göra med dig... Ska jag klippa av dig din tunga eller ska jag bara låta dig vara?

3 kommentarer:

*|2007-07-24 22:08 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Tungan.

*|2007-07-31 12:41 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Jag har chattat med Ernst en gång, jag gillar karln

*|2007-07-31 23:14 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Är det hans tunga som är fin, Robert?

Jag har ju tyvärr inte haft samma möjlighet att lära känna karln som du har Oskar, men jag ska ge honom en chans om han bjuder in till hans chatt någon gång.