1.6.07

Svennsons + bil + släp = Arg man

Bubblan skrev den här smörjan kl. 16:32

Jag blir ibland, som ni kanske redan har märkt, mer eller mindre upprörd lite då och då. Idag hände det igen. Jag åkte till Hagbytippen med lite skräp från bygget jag jobbar på nu. Varje gång jag sätter mig i bilen för att åka och tömma ett lass på tippen vet jag med mig att jag troligtvis kommer åka därifrån argare än vad jag redan var när jag åkte dit. Och inte fan slog det fel den här gången heller.

Det första man möts av är en svennepung i sin BMW som inte lärt sig att backa med sitt släp, jag sitter i bilen och tittar på när han försöker backa in framför en container, efter otaliga försök ger han upp och åker fram en bit så. Bra tänkte jag och åkte sakta efter honom i hopp om att han skulle ta sitt förnuft till fånga och styra upp sig själv, men vad gör karln? Jo, han parkerar sin bil och tillhörande släp framför TVÅ containrar, vilket i sin tur betyder att han blockerar för alla andra som vill slänga sitt skräp. Jag kliver ur bilen och säger följande "Ursäkta mig, jag vill inte låta som en grinig jävel, men är du medveten om att du blockerar för oss andra när du står parkerad som du gör?", hans svar lyder "Oj, det var lite svårt att backa". No shit sherlock gosse, det såg jag. Jag gick tillbaka till min bil och antog att det någonstans i karlns hjärna skulle plinga till och att han efter det skulle flytta bilen. Men det gjorde han så klart inte, jag orkade inte brista även idag, så jag parkerade på sidan och började bära mitt skrot till containrarna istället för att bara kasta av det från släpet. Efter 10 min kommer det en annan snickare som uppenbarligen hade en sämre dag än vad jag hade, det tog ungefär 12 könsord innan den icke backkunnige karln hade avlägsnat sig. Jag stod där med ett brett leende på läpparna.

Om man åker till OKQ8, Statoil eller vad det nu kan vara för sketen mack man vänder sig till och hyr ett släp, tror man då att man ska klara sig ifrån att backa med släpet? Det kanske man gör ibland, men oftast så blir man någon gång tvungen att backa och om man då inte kan det, vad ska man göra då? Jag kommer ihåg för drygt ett år sedan då jag var dumpade lite saker på tippen på Lidingö, då vart jag tvungen att tvångsbacka en bil åt en snubbe som uppenbarligen hade fler än två fel i hans vänstra hjärnhalva. Då han vägrade att backa själv hoppade jag utan att förvarna honom in i hans bil och backade åt honom, han var väl inte allt för munter då en skitig och svettig snickare förpestade förarsätet i hans gamla Volvo 240, men jag vart glad och kände att jag gjort dagens gärning.

Summan av kardemumman, om du tänkt åka bil till tippen med tillhörande släp, se då fan till att kunna backa, annars riskerar du att råka ut för en mensig Bubblan.

2 kommentarer:

*|2007-09-01 15:31 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

HAHA! hur orkar du ens bry dig.
kan sätta en hunka på ifall det hade klivit ut en brud ur bilen som parkade så illa så hade du haft tålamod lika stor som min....
lööjligt!e

*|2007-09-01 17:13 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Bäste Anonym, då jag lever mitt liv enbart för att ha saker att vara grinig och bitter på så tar jag ditt "löjligt" som en stor komplimang. Tack!

Utöver mitt livsmål att dö bitter så förlorar jag pengar på att stå och vänta på att någon tröttmössa ska lära sig att backa, vilket i sin tur gör mig lite smått irriterad. Varför ska jag förlora pengar på att någon inte fick lära sig backa med släp i körskolan?

Och du, hur orkar du ta dig tid och skriva hur löjligt mitt beteende är? Jag gillar det, jag anar en viss grinig-/bitterhet hos dig då du verkar tycka att jag är en sorglig stackare.

Välkommen.