6.6.07

Stackars aktivister

Bubblan skrev den här smörjan kl. 18:16

Idag var det dags för den årliga marschen som dom där rakade högernötterna anordnar på nationaldagen. I år gick den från Vasaparken till Vanadislunden. Då jag huserar i dessa krokar bestämde jag mig för att gå bredvid och studera både höger- och vänsternötterna.

Jag kom tyvärr lite sent så jag missade när ett gäng vänsteraktivister kastade ägg, flaskor och dylikt mot de rakade stackarna som gick och bar på den svenska fanan. Spöa på både en och två "nazister", jag bryr mig inte allt för mycket, men om ni börjar kasta sten och skit på/genom skyltfönster på butiker, restauranger och allt vad det kan vara blir jag vansinnig. Förra året när dom härjade på Kungsholmen var jag laddad med tandskydd och bra jävla mycket ilska, dock stod det ett antal sheriffer emellan mig och vänsteridioterna. Jag tror iofs inte att poliserna var där för att hejda mig, men var dom det så borde jag väl egentligen tacka dem, för jag antar att jag hade dött om jag gått i klinch med ett gäng uppretade gräsätare.

I år lämnade jag tandskyddet hemma men tog med kameran i fall att någon hade börjat sula gatsten, en eller två skulle nog min Pentax K100 på 756g kunnat knocka i bästa fall. Hur som helst så gick det ganska fredligt till, en jävla massa glåpord som ven i luften likt stinkande blöjor från en nyfödd ungdjävul. Vid några tillfällen la jag märke till diverse gräsätare som gick på sidan av tåget och skrek "kom då, va, kom då!", jag är helt övertygad om att om någon ur högertåget hade sagt "BÖ!" så hade dom där kidsen skitit i byxan och varit tvugna att ringa Pampers kundtjänst och fråga varför deras blöjor läcker.

Jag vill inte direkt ge någon "cred" till skinnbollarna, men jag måste faktiskt ge dem att dom vågar stå för sin åsikt utan att maskera sig. Tycker man på ett visst sätt så stå då fan för det, göm dig inte bakom någon snusnäsduk som Eminen snöt sig i, vid sitt senaste Sverigebesök, och kastade ut i publikhavet. Dessa anti-rasister verkar ju inte riktigt våga stå för vad dom tycker alla gånger.

En till sak som stör mig är att dom tror att dom står över lagens alla regler och blir förbannade när polisen försöker göra sitt jobb. Jag vet inte hur många gånger jag hörde ramsan "Polisen är morgondagens Hitler" eller vad det nu var dom gormade. Jo, utan polisen så skulle Sverige nog fungera väldigt bra, jävla tröttmössor! Det var även en jävla massa gormande om övervåld från polisens sida. Jag såg några stycken som fick smaka på sheriffens fjäderbatonger, enligt mig var det helt rätt gjort av polisen, jag tycker till och med att dom borde passat på att smiska till dem en extra gång bara för sakens skull. Det är ju troligtvis av någon anledning som polisen står på ett visst ställe och säger "Nej jag är ledsen, men du kommer inte förbi här", men ändå så ska dom försöka forcera polisens avspärrningar.

Jag fick även bevittna när polisen omhändertog en kille, dom kilade ner honom i backen med ett stadigt armlås, sen när det var dags att föra honom till polisbilen så var det en tjej, visst hon var något överviktig men ändå, som försökte med något "fritagningsförsök" av den här killen. Hon springer mot en av poliserna (en karl på runt 100 kg) och, jag vet inte om hon fick storhetsvansinne och trodde att hamburgarna hon smällt i sig på Burger King skulle hjälpa, ska försöka komma förbi honom. Polisen i fråga vänder, lite snyggt, ryggen till och "bonk" så sprang den där tjejen in i en betongvägg. Hon däckar och ligger där på marken och sprattlar. Vad trodde hon egentligen, trodde hon att polisen skulle säga "Hej, välkommen in bakom våra avspärrningar, du kan få lite kaffe och en bulle innan vi låter dig ta med din aktivistvän härifrån"? Hon repade sig hur som helst efter ett tag, så det var nog även lite spel för galleriet från tjockisens sida.

Bla bla bla, vad jag ville komma fram till vet jag inte riktigt. Men jag är väldigt imponerad av polisens insats, och mindre imponerad av dessa vänsteraktivister. Dom kan inte haft det lätt, hade jag växt upp på vatten och finkel i Spånga hade jag säkerligen också varit bitter, bittrare kanske är ett bättre ord då jag vet med mig att jag är en riktig bitterfitta.

UPPDATERING: Jag kom precis på en sak jag hörde en journalist säga till en av hans kollegor i Vanadislunden: "... Det går verkligen inte att föra en vettig konversation med dom där aktivisterna". Jag såg hur han gick runt och försökte intervjua dem, men jag antar att han mest fick "Nazijävlar" som svar på sina frågor.

0 kommentarer: