9.6.07

Regndansen

Bubblan skrev den här smörjan kl. 00:29

Denna dag var hemsk, det är inte mina arbetsuppgifter, kollegor eller någon jobbig kund jag vill klaga på. VÄDRET sög!

"Men hur kan du klaga på vädret? Det har ju varit strålande sol hela dagen!!"

Och?

Står du på ett tak och jobbar utan någon som helst skugga, med solen gassandes i ryggen, svetten droppandes och pungkulorna orakade så mår man fan inte så bra. Visst, jag hade säkert inte klagat om det inte vore för att min kropp är anpassad till svalare temperaturer och att solen levererade 2 000 000 UV-strålar som kan liknas med en dödlig laser. Till alla er kontorsnördar som sitter där på kontoret och suckar över att ni är tvingade att sitta inne så vill jag bara säga: Var glada över att ni har ett låtsasjobb där ni endast behöver trycka på några tangenter om dagen, fika i fikarummet och prata lite i telefon. Även jag gillar att vistas i solen, om jag ligger i båten och guppar eller har en kall pilsner i handen. Men det är inte kul att jobba i solen 10-timmar om dagen.

Så alla ni solbadsaktivister, imorgon kommer det att regna! Jag har precis dansat regndansen, den regndans min gammelgammelgammelmorfarsgammelfarsa lärde indianerna, lärde han även mig.

3 kommentarer:

*|2007-06-09 08:23 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Din regndans verkar ha fungerat dåligt. Visserligen är klockan bara 8:22 men solen gassar, inget regnmoln i sikte

*|2007-06-09 09:33 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Håll ut...

*|2007-06-10 19:59 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Öl i båten!

Vart fanken är båten!