20.6.07

Plymouth Satellite -67

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:54


Just nu sitter jag i extas, jag har vet inte riktigt vad jag ska ta mig till bortsett från att jag vet att det nu är läge att börja odla på dom där polisongerna som prydde mina kinder för några år sedan...

Varför är jag då så uppspelt? Jo, igår frågade jag bror om han kunde fråga sin vän Micke om han kunde tänka sig att sälja sin Plymouth Satellite, han skulle fråga honom. Nu fick jag precis ett samtal. Min bror hade pratat med Micke idag, denna Plymouth Satellite är numera i våran ägo!!! Eller rättare sagt i min brors ägo, han köpte den idag. Han presenterade tre alternativ för mig:

1. Han behåller bilen
2. Jag köper in mig på halva bilen
3. Jag köper bilen av honom

Det optimala vore om jag kunde skaka fram tillräckligt med pengar för att köpa den av honom, men jag börjar med målet att köpa in mig på den. Jag har ju trots allt inga kunskaper i mekanik och det kan ju komma att behövas på en gammal bil. Nu ska jag hur som helst tömma varenda ficka på alla mina jeans och titta hur mycket mynt jag kan skrapa ihop.

Bilen på bilden är inte bilen vi (jag skriver vi) köpt, men det är samma årsmodell med hardtop osv.

3 kommentarer:

*|2007-06-21 10:10 fick Oskar för sig att skriva nedanstående

Vilket skickch är bilen i, är den fräsch eller renoveringsprojekt

*|2007-06-21 14:47 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Den är i väldigt bra skick, har stått i ett garage sedan -99 och renoverats för runt 60 tkr under den tiden. Jag har bara sett bilen en enda gång, och det var just -99. Jag kommer ihåg att jag då tyckte att den var hur tuff som helst. Den är röd med två svarta ränder på. Jaja, i värsta fall får man väl helt enkelt styra upp den lite.

*|2007-06-23 20:22 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Kul! Då kan det bli lite cruising i sommar mao