8.3.07

"Utmaning"?

Bubblan skrev den här smörjan kl. 23:49

Jaha, då har jag tydligen åkt på någon halvskum "utmaning", så det är väl bara foga sig och anta skiten.

Jag ska lista 6 st underliga/egendomliga saker om mig själv... Då jag inte riktigt orkar klura ut 6 skumma saker med mig själv (vet inte om det är självförnekelse det handlar om eller vad), så blir det både underliga och negativa saker.

1. Jag antar att alla vet vad ett SMS är för något, ni har förhoppningsvis ett förhållandevis sunt förhållande till SMS. Själv har jag tyvärr ett grovt sjukligt förhållande till SMS, jag avlossar SMS som om det vore en sats spermier. Nu förstår ni kanske inte riktigt vad jag snackar om, så jag presenterar lite statistik. Under 10 månader har jag skickat iväg 7093 SMS. Det är i snitt 709 SMS per månad. Jag börjar nästan bli lite orolig, det kanske är jag som varit hemma hos Lena Sundbom och skickat iväg en satans massa SMS?(!) Jag måste bara nämna att jag under samma period tagit emot 7741 SMS...

2. Går alla klockor för fort? Jag tror alltid att mina klockor går lite före, inte bara mina egna klockor utan alla klockor. Det spelar fan i mig inte någon som helst roll, jag är ALLTID sen till saker och ting. Så om du någonsin bestämmer träff med mig, bry dig inte om att dyka upp i tid, för jag är säkerligen inte i tid. Jag stör mig något otroligt på detta, men jag vet inte vad jag ska göra för att förbättra mig, jag har försökt ända sedan min käre mor satte upp en liten artikel om tidsoptimister på dörren in till mitt rum. Jag tror det var någon gång under -96, över 10 år har gått utan någon förbättring. Jag ber om ursäkt till alla er som drabbats eller kommer att drabbas av det.

3. Somliga lider av sömnbrist, de flesta sover nog ganska normalt, själv kan jag somna var som helst, när som helst. Det spelar ingen roll om jag sitter i soffan, ligger på golvet eller sitter vid matbordet på lunchen, vill jag så somnar jag. Och när jag väl somnat så är det inte alltid så lätt att skaka liv i mig. Fråga JO, MM eller kanske AL, alla tre nämnda har vid ett antal tillfällen varit tvungen att gå upp tidigt några morgnar för att sparka till mig och bett mig stänga av flygalarmet som tjutit ca: 2 cm från mitt öra. För att jag ska vakna på varje morgon så har jag 2 alarm på min dator, 1 på mobilen och 2 på väckarklockan. Även detta har många gånger orsakat irritation hos människor i min omgivning. Jag kan komma hem från jobbet vid 16-tiden, somna runt 16:30 bara för att vakna vid 23-tiden och gå från soffan till sängen och sova vidare tills klockorna börjar tjuta på morgonen.

4. Otur, otursfågeln personifierad, det är vad jag är många gånger. Är det inte bilen som går sönder igen 3 dagar efter att jag fått tillbaka den från verkstaden så kör jag på grund med båten trots att jag åker 15 meter bakom en annan båt som är mer djupgående än min och som inte går på grund. Låter kanske inte så märkvärdigt, men det händer mig saker bra ofta, går jag in på dem mer detaljerat så får jag bara ångest, så jag struntar i det för den här gången...

5. Jag är en riktig gnällspik. Jag har lyckats med att få med 6 insändare i Metro. Är någon ute och rastar sin hund och inte plockar upp hundens avföring är jag den förste som går fram och vänligt ber hundägaren att vända på klacken och gå och plocka upp skiten. Det är få varor som jag misslyckas med att lämna tillbaka om jag är på det humöret, spelar ingen roll om jag använt varan i 3-4 månader. Jag hade ett antal duster med teleoperatören 3 för något år sedan, efter ett tag fick jag reda på att dom för anteckningar över varje samtal dom tar emot på kundtjänsten, så när jag gnällt tillräckligt många gånger slutade det med att chefen för deras kundtjänst ringde upp mig och sa följande: "Jag skickar dig en ny telefon, du kan behålla den gamla. Jag skickar även med mitt visitkort, så om du får fler problem med oss så vill jag att du ringer direkt till mig så ordnar vi det.". ComHem fick se sig slagna när jag på något vänster lyckades övertyga dem om att jag inte godkänt deras avtal för digital-TV, och efter 3 månaders användande fick abonnemanget hävt samt 2 månadskostnader tillbaka. Listan kan göras oändlig... Jag vågar inte ens föreställa mig hur jag är när jag är runt 70.

6. Är du känslig så kan du sluta läsa nu, för nu följer lite sexuella anspelningar... Om jag får ett blåsjobb av en tjej så brukar min högra boll (ibland även den vänstra) "krypa" iväg och gömma sig. För att inte uppfattas som ett bollstympat freak måste jag ligga och "putta" ner dem, ett störningsmoment som heter duga. Vid ett tillfälle tänkte jag inte på att det hände, tjejen i fråga tittade upp och frågade mig vart bollarna tagit vägen, vid det tillfället kände jag mig inte helt komfortabel.

Så kul var det, hoppas att mitt svar på utmaningen godtas. Då jag är lite emot "kedjebrev" och dylikt väljer jag att inte "utmana" fler "bloggare". Om det innebär att jag koras till vinnare eller förlorare av denna utmaning låter jag vara osagt.

God natt era slashasar!

0 kommentarer: