11.3.07

Krossad kärlek

Bubblan skrev den här smörjan kl. 18:08

MM, AL och undertecknad tog en promenad i Gamla Stan för att fira det vackra vårvädret. Vi gick in på en "glassbar" och satte oss ner och åt några kulor av en ytterst välsmakande glass. Under tiden vi njöt av den italienska glassen kom vi på att vi borde göra något roligt och bestämde oss för att alla 3 skulle skicka identiska SMS till några slumpmässigt valda personer ur våra respektive kontaktlistor. Jag skickade till personer ur ALs arkiv, MM hämtade sina nummer från min och AL tog sina nummer från MM. Vi skrev under med våra riktiga namn, och likt förväntansfulla barn på julafton inväntade vi reaktioner.

Några valde att ringa upp och berätta att SMS:et måste ha skickats till fel person, några valde att svara med ett enkelt "Du måste ha skickat till fel person" och några valde att inte svara över huvud taget. Detta enkla söndagsnöje kanske låter som en omogen och väldigt tråkig sysselsättning, så må det vara, men det förgyllde dagen för tre unga herrar i storstaden.

Om du drabbats, hoppas att du inte tog illa upp, gjorde du det så kan du kanske försöka se det som en undersökning i hur den mänskliga själen reagerar på SMS från okända människor och glädjas åt att du bidrog till forskningen.

Nedan följer SMS:et som spred sig likt en löpeld:

Hej vacker! Jag har svårt att finna ord för de starka känslorna jag har för dig. Nu när våren börjar närma sig inser jag hur mycket jag tycker om dig och önskar att du kan förlåta mig för de snedsteg jag gjort. Tror du att det finns någon framtid för oss två tillsammans? Älskar dig, din ******

0 kommentarer: