10.3.07

Bakis, fattigare och i smärta

Bubblan skrev den här smörjan kl. 20:30

Igår kväll gick vi till Cliff Barnes, vi var där vid 21:30, nästan lite väl tidigt kändes det som, fast å andra sidan så sa vakten att normalt brukade det vara mer folk där vid den tiden. Efter 20 min så vart en av mina kompisar utkastad av dörrvakterna p.g.a. en liten incident. Tre personer i vårt sällskap följde med honom till Solidaritet efter att han blivit utkastad, jag och två till stannade kvar för att se om det var lugnet före stormen som vi upplevde. Som på order blev folk smått galna, dans på lokalens samtliga möbler med mera. Vi stannade tills dom stängde och hade väldigt kul, så dit kanske jag går fler gånger.

Utanför Cliff bjöd jag på en praktvurpa, eller jag hetsades snarare till en. Efter en massa whiskeydrickande i onormalt tempo, några öl samt en Long Island Iced Tea vet jag inte vad MT sa för något, men helt plötsligt skulle jag sparka på en flaska som om det vore en fotboll. Han höll i flaskan och skulle släppa den när min fot närmade sig. Gruset under mina fötter samt alkoholen i mitt blod spelade mig ett spratt, jag slog i backen som en stupad runsten. När det inträffade tog min höft och vänstra handled den största smällen, men jag upplevde även en smärta som jag inte känt sedan jag vurpade med cykeln -96. Grus som borras in i handflatorna, sheet vilken otrevlig känsla det är. Idag känner jag dock inte av något i handflatorna, däremot har min vänstra handled samt höft sett sina bästa dagar. Idag är jag dock glad att jag inte träffade flaska, då hade jag troligtvis suttit här med en bruten fot.

Efter ovanstående incident åkte vi till Storstad, drack en pilsner och bestämde oss sedan för att bege oss mot våra respektive sängar. Vi hoppade in i en taxi då alla tre skulle åt samma håll, jag klarade ca: 400 meter innan jag bad chauffören köra åt sidan och släppa av mig. Alkoholen påminde mig om att jag inte kan åka bil efter ett visst alkoholintag, efter att jag kastat mig ut ur taxin i vad man nästan skulle kunna kalla panik så letade sig diverse överflödiga kroppsvätskor ut i friheten via min strupe...

Idag är jag bakis, har ont i diverse kroppsdelar, en aning ångest över att jag blev oförståndigt onykter igår. Om 20 min så ska jag på't igen hemma hos min vän AL, att man aldrig lär sig. FAN!

0 kommentarer: