21.2.07

Trailer Park Boys: The Movie

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:41

Har du haft nöjet att någon gång titta på ett avsnitt av Trailer Park Boys? Då kan jag tipsa om filmen som nu släppts på DVD.

För er som inte vet vad TPB är så är det en serie som handlar om främst 3 personer, Ricky, Julian och Bubbles. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om dem, men jag ska fatta mig väldigt kort.

Ricky är en snubbe som, liksom Julian, spenderar en hel del tid i finkan. Han är mest intresserad av att bli full, hög samt att odla marijuana (vilket han är en jävel på).

Julian är den "smarte" av dem tre, han har alltid ett ny affärsidé (brott) på gång, går ständigt omkring med en grogg i handen och försöker få fason på Ricky.

Min personliga favorit är Bubbles, han var inte ens tilltänkt till serien. Mannen bakom karaktären Bubbles jobbade som ljudtekniker under inspelningarna och gick omkring och spelade sin egenpåhittade karaktär bakom kulisserna. Bla bla bla, han är riktigt skön och ni kan läsa mer om honom här.

Innan ni ser filmen så kan det nog vara bra att se några avsnitt av TPB så att ni lär känna karaktärerna. Har du dock sett alla 6 säsonger av TPB så kan du kanske uppfatta filmen som lite störande då saker och ting som redan hänt i serien händer på annorlunda sätt i filmen. Summan av kardemumman är att filmen är bra. Se den!

2 kommentarer:

*|2007-02-22 14:03 fick Anonym för sig att skriva nedanstående

Du är rätt lik Bubbles, samma skjorta. Och jag har för mig att jag har sett en kasperdocka någonstans hemma hos dig.

*|2007-02-22 23:48 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Tack! Den kommentaren går omgående in i komplimangfacket i min lilla hjärna. Jag skulle nästan vilja likna din kommentar med min gamla kollega RW som en gång sa:

"Vet du vem Jack Black är? Du är hur som helst väldigt lik honom..."

Vid det tillfället vägde jag å andra sidan 15 kg mer än idag samt hade ett rejält skägg.