21.2.07

Afa

Bubblan skrev den här smörjan kl. 20:10

Jag brukar titt som tätt gå in på antifa.se och läsa vad nötterna i Antifascistisk Aktion Sverige har för sig.

Jag har inget emot att dom spöar på nazister lite då och då, dock har jag problem med att dom verkar tycka att det är rätt att vandalisera när dom ändå är i farten. Det övergår mitt förstånd då jag inte riktigt ser kopplingen mellan t. ex. nazister och en juvelerare som råkar ha ett skyltfönster där AFA-medlemmarna går förbi.

Jag tycker även att dom borde använda sig av lite mer "regelrätta" metoder när dom är ute och slåss, är det inte mer "rättvist" med 1 mot 1 istället för 20 mot 1? På det stadiet är dom inte mycket bättre än nazisterna.

Demokratiska är dom också, läste igenom årsrapporten för AFA Uppsala 2006. Nazister hit och dit, sen kom det ett stycke som understryker det jag skrev ovan.

Apropå valet så kan vi konstatera att moderaternas partilokal aldrig vart så vandaliserad som den var 2006, det gick inte en vecka utan att en ruta krossades eller sprayfärg täckte de stora glasrutorna. I skrivande stund så är fortfarande rutorna målade sedan ett antal månader tillbaka, missnöjet med den borgliga valsegern är helt klart stort i Uppsala.
Nu blir dom väl antagligen arga på mig när jag snott en bild från deras hemsida.

0 kommentarer: