20.2.07

Käre Gudrun

Bubblan skrev den här smörjan kl. 23:03

Gudrun, om du av någon märklig anledning skulle få för dig att läsa det här så tänkte jag passa på att säga att jag kommer att sakna dig.

Du har de senaste två åren (eller hur många år F! nu varit verksamma) lockat fram en hel del skratt. Jag kanske måste göra dig besviken och säga att många gånger har jag inte skrattat med dig, utan åt dig, länge och väl. Du har en retorisk förmåga få människor i vårt land besitter, det måste jag helt klart ge dig. Men, att det för några år sedan kortslöt sig någonstans i ditt system kan jag dock inte ge dig mycket beröm för. Visst var det bra att du försökte få saker och ting mer jämställt, eller var det verkligen jämställdhet du var ute efter? Oftast kändes det mest som att du försökte könsstympa oss män, som tur var så var det inte mer än 0,7% av befolkningen som trodde helhjärtat på dig (er) i senaste valet.

Du hade helt säkert kunnat göra stordåd för ett, normalt, parti om det inte vore för att du gått och blivit helt rabiat. Vad ska du pyssla med nu när F! inte längre kommer att sprida politisk propaganda?

Jag räknar inte med att du kommer ge mig svar på mina simpla frågor, jag är ju trots allt bara en simpel man som inte förtjänar ditt svar. Kanske en del andra argbiggor kommer att gå loss på mig, men det vore verkligen kul om du ville förära mig med din enastående retorik!

PS. Man kanske borde starta en folkrörelse, det verkar ju finnas en del pengar att hämta där. DS.

0 kommentarer: