9.6.07

Update: Regndansen

Bubblan skrev den här smörjan kl. 09:53

Ha, sug på det här era förbannade solbadare! Bara för att det är molnfritt och solen skiner i Stockholm eller vart du nu sitter och läser det här så behöver inte det betyda att jag misslyckats. Tänk efter lite, i det här landet så är jag troligtvis ensam, möjligtvis även någon enstaka bonde, som dansar regndansen, medans det säkerligen finns runt 7 000 000 galna solbadsaktivister som ligger och ber till solguden varje kväll. Så jag skullle vilja påstå att jag är ett danssteg i rätt riktning.

Till er som inte drabbas av regnskurarna jag åsamkat Sverige idag, hoppas att ni bränner er, blir rysligt röda och har fruktansvärt ont när kvällen kommer.

Nedanstående är taget direkt från www.smhi.se och är skrivet av metrologen Sverker Hellström (alla ni som någon gång tittat på Plus vet att man kan lita på människor med namnet Sverker) kl. 07:35.

I Svealand och nordligaste Götaland kan lokala regnskurar eller värmeåskväder bildas i eftermiddag.

2 kommentarer:

*|2007-06-10 19:58 fick Unknown för sig att skriva nedanstående

Det val åska o regn inatt. Grattis du lyckades!

*|2007-06-10 22:44 fick Bubblan för sig att skriva nedanstående

Regndansen regerar, nu regnar det i Stockholm.