14.5.07

Luftgitarr

Bubblan skrev den här smörjan kl. 21:08

Var du möjligtvis på Tyrol, på Gröna Lund, och kollade på Sweden Rock Tribute i lördags? Inte, det var ju förbannat skönt att höra...

... Det slog nämligen slint i hjärnan på mig. Jag vet inte riktigt vad som inträffade, men någonting måste ha gått oerhört galet i mitt hjärnkontor. Mellan två av banden som spelade utlyste dom en tävling i luftgitarr. Jag har aldrig spelat gitarr och mitt musikaliska sinne försvann troligtvis när jag som 8-åring hoppade med huvudet före rakt in i ett berg, jag hade druckit alldeles för mycket öl och precis åkt på rikspisk i Guitar Hero 2. Trots det anmälde jag mig, helt frivilligt, att göra bort mig på scen inför de typ 1500 människorna som slutit upp under kvällen.

När jag var klar fick jag applåder av ungefär tre personer, och dessa kände jag, resterande människor buade inte ens, riktigt talanglöst av mig. Dock måste jag få försvara mig lite, när det var min tur att gå upp på scen så saknades det en luftgitarr (du vet en sådan leksak som kidsen leker med i poolen när dom är på charter med föräldrarna), således fick jag stå där och låtsas att min penis var större än störst och att den var utsmyckad med fem strängar.

Skit samma, jag ska inte komma med en massa bortförklaringar. Det gick käpprätt åt helvete och gårdagens ångest nådde oanade höjder.

0 kommentarer: