26.3.07

Bäste bil

Bubblan skrev den här smörjan kl. 22:59

Bäste bil,

Jag vet inte vad jag har gjort dig för ont, men någonting hemskt måste det vara. Gång på gång väljer du att förstöra dig själv. Jag har gett dig nya bromsrör och nya fälgar, du har fått en helt ny grill och ett nytt emblem. Vad har jag gjort för fel? Har jag inte tvättat dig ordentligt eller är det oljan det är fel på, vill du ha mera luft i däcken eller saknar du en Wunder-baum hängandes från backspegeln, kör jag för ryckigt eller bromsar jag för hårt? Berätta för mig så lovar jag att bättra mig.

Jag står inte ut längre. Bussarna, tågen och tunnelbanan tar kål på mig. Den svettiga gamla gubben som höll på att förgifta mig med hans odör på Roslagsbanan idag, föräldrarna som tror att dom äger bussarna med sina barnvagnar och odågor till barn (stoppa in en napp i käften på ungarna!!!), kidsen som sitter och spelar musik på sina mobiler utan hörlurar, alla otrevliga busschaufförer som kör som biltjuvar och alla dessa "jag-ska-först-på-tunnelbanan"-nazister.

Jag lovar dig, när din växellåda är lagad ska jag göra precis allt du vill! Jag ska börja mata dig med den finaste bensinen tillgänglig och laga dina vindrutetorkare, jag ska till och med laga den där sprickan du har i din vindruta. Jag lovar, bara du kommer tillbaka snart!

Käre bil, jag älskar dig, trots dina skavanker!

Högaktningsfullt, Din Bubbles.

0 kommentarer: