23.2.07

Varför skaffar vissa barn?

Bubblan skrev den här smörjan kl. 15:08

Ibland läser man om föräldrar som gör dom konstigaste sakerna, nu senast rapporterar både DN och SVD två föräldrar som förtidspensionerat sin son (utan hans vetskap) och norpat pengarna. Så min fråga är varför en del skaffar barn?

Det står förvisso att han skrivit på några dokument från Försäkringskassan som han fått av föräldrarna, så han kanske borde ha frågat vad det handlade om. Samtidigt så vet jag inte om jag hade orkat läsa igenom en massa papper om mor lagt fram dem och sagt åt mig att skriva på. Hade mor min slängt fram ett papper eller två och bett mig skriva under så hade jag säkert gjort det, dels för att slippa en massa tjat och gnat samt även för att jag hade litat på att min mor inte skulle gjort något märkligt.

När vi ändå talar om Försäkringskassan så måste dom ligga och fightas om topplaceringen på listan över Sveriges långsammaste inrättning/företag, dött lopp nästan mellan dem och Apoteket. Jag har iofs bara haft att göra med dem en gång, då hade jag trasat sönder en del kroppsdel och kunde inte jobba på 1 månad, det slutade med att jag inte orkade sitta och vänta på alla mammor och sjuka invandrare som hade ärenden där. Så jag gick hem och fick vara utan inkomst en månad, men det var det värt, för hade jag varit tvungen att sitta kvar och vänta på min tur där så hade jag nog blivit ännu mer mentalt rubbad än vad jag redan är.

0 kommentarer: